مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: در پنج ماه ابتدای امسال ۵۰ میلیون تن کالا در بنادر تجاری کشور تخلیه و بارگیری شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، محمد راستاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در جمع خبرنگاران در بندر کنگان  با اشاره به تخلیه و بارگیری ۵۰ میلیون تن کالا در بنادر کشور در پنج ماه ابتدای امسال، بیان کرد: ظرفیت بنادر تجاری کشور بیش از ۲۴۶ میلیون تن در سال است که پارسال میزان تخلیه و بارگیری در این بنادر حدود ۱۵۰ میلیون تن بود.

او ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی و اهداف پیش بینی شده در قالب برنامه ششم توسعه تا پایان برنامه ظرفیت تخلیه و بارگیری کالا در بنادر تجاری کشور به ۲۸۵ میلیون تن در سال افزایش خواهد یافت.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی همچنین مهم‌ترین طرح توسعه‌ای این سازمان را افزایش ظرفیت تخلیه و بارگیری کانتینر در بندر شهید رجایی به میزان هشت میلیون تی. ئی. یو عنوان کرد که در قالب فاز سه پایانه کانتینری بندر شهید رجایی در حال ساخت است.

راستاد گفت: این طرح شامل هزار و ۴۰۰ متر اسکله و ۲۰۰ هکتار محوطه پسکرانه‌ای است و انتظار داریم تا پایان امسال ۹۰۰ متر اسکله برای پهلوگیری کشتی‌هایی با ظرفیت تا ۱۸هزار و ۴۰۰ تی. ئی. یو به بهره‌برداری برسد.


بیشتر بخوانید


او با اشاره به افتتاح و آغاز اجرای طرح‌های بندری در استان بوشهر، عنوان کرد: بندر کنگان با مشکل نبود تناسب بین مساحت و ظرفیت حوضچه بندر با تعداد شناورهای موجود رو به رو بود که به همین‌لحاظ امروز طرح توسعه حوضچه به حدود ۳۶ هکتار با اعتبار بیش از ۱۷۰ میلیارد تومان اعتبار آغاز شد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: با اجرای این طرح، شرایط مناسبی برای بهبود کیفیت ورودی و خروجی ناوگان تجاری و افزایش ظرفیت بندرکنگان ایجاد خواهد شد.

راستاد بیان کرد: همچنین اسکله مختص فعالیت مسافرتی و گردشگری با حدود پنج میلیارد ریال اعتبار در کنگان آغاز شد.

او گفت: دو پُست اسکله نیز در بندر‌های محمدعامری و بوالخیر شهرستان تنگستان در حال ساخت داریم که اجرای آن‌ها شرایط را برای صادرات و واردات بهبود می‌بخشد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی عنوان کرد: مهم‌ترین طرحی که امروز افتتاح شد طرح لایروبی کانال بندر بوشهر است که با اجرای آن عمق کانال را به  ۱۰.۸ متر افزایش  یافت و زمینه پذیرش کشتی‌های ۳۰ هزار در این بندر فراهم شد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.