یکی از تحلیل‌گران دنیای فناوری اعلام کرد که اپل فعلا توان استفاده از نمایشگر ۱۲۰ هرتزی را ندارد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، روز گذشته بود که اخبار مربوط به احتمال استفاده از نمایشگر با نرخ تازه سازی 120Hz در آیفون ۱۲ در فضای مجازی پخش شد. این خبر هرگز به تایید شرکت اپل نرسید و در حد شایعه‌ای باقی ماند؛ اما به تازگی یکی از تحلیل‌گران صنعت گوشی‌های هوشمند با انتشار پستی در صفحه توئیتری خود اعلام کرده است که اپل از نمایشگر با نرخ تازه سازی 120Hz استفاده نخواهد کرد.

این خبر توسط راس یانگ در فضای توئیتر منتشر شد، وی در توئیت خود نوشت: "روز گذشته اخباری مبنی بر استفاده از نمایشگر‌های ۱۲۰ هرتزی در فضای مجازی منتشر شد، اما باید گفت این موضوع صحت نخواهد داشت. شرکت اپل فعلا نتوانسته است آی سی مورد نیاز برای اتصال به درایو‌های ۱۲۰ هرتزی را طراحی کند و به احتمال بسیار زیاد باید شاهد استفاده از همان نمایشگر ۶۰ هرتزی در نسل بعدی گوشی‌های آیفون باشیم."

آیفون 12

استفاده از نمایشگر‌های ۶۰ هرتزی در پرچمدار جدید اپل

بسیاری از افراد بر این باورند که از آنجایی که اپل در حال توسعه پنل‌های OLED خود است، حتما از نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز پشتیبانی می‌کند، اما ظاهرا این شرکت فعلا قصد توسعه آی سی‌های خود را ندارد چرا که به احتمال بسیار زیاد این آی سی‌ها به تعداد زیاد تولید شده‌اند و اپل فعلا قصد از رده خارج کردن آی سی‌های جدید خود را ندارد.

این موضوع بسیار نا امید کننده خواهد بود چرا که بسیاری از شرکت‌ها در پرچمداران خود از نمایشگر با نرخ ۱۴۴ هرتز استفاده می‌کنند و این موضوع در نمایشگر‌های شرکت اپل نقطه ضعف بسیار بزرگی به شمار خواهد رفت. با این حال باید منتظر بود و دید که اپل نسبت به این اخبار چه واکنشی نشان خواهد داد؛ از طرفی هم نباید فراموش کرد نمایشگر‌های شرکت اپل همواره کیفیت بسیار بالایی دارد و نمی‌توان از آن‌ها عیب بزرگی گرفت.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۵ ۰۴ شهريور ۱۳۹۹
من اپل فايو سي دارم كه مال بيست سال پيشه ولي تصويرش محشره
آخرین اخبار