نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان گفت:تاکنون ۷۲۶ هزار و ۵۸۶ تُن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در کردستان خریداری شده است.

جمال صالحی نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، گفت: از ابتدای فصل خرید گندم (یکم تیرماه سال جاری) تاکنون ۷۲۶ هزار و ۵۸۶ تُن گندم مازاد برنیاز کشاورزان استان در مراکز خرید گندم در سطح استان خریداری شده است.

او افزود:تاکنون ۲۰۰ هزارتُن گندم در بیجار، ۱۳۴ هزارو ۱۸۳ تن در قروه، ۱۲۶ هزارو ۳۹۸ تن در دهگلان، ۱۰ هزار و ۷۲۵ تُن در سقز، ۴۱ هزار و ۴۸۳ تُن در کامیاران خریداری شده است.

صالحی بیان کرد: ۱۰۴ هزار و ۳۳ تن در دیواندره، ۱۵ هزار و ۷۱ تُن در سنندج، یک هزارو ۴۰۶ تُن در بانه، یک هزارو ۲۴۶ تُن در مریوان و یک هزارو ۴۳ تُن گندم در سروآباد تاکنون به مراکز خرید گندم در این استان تحویل داده شده است.

او بیان کرد: تاکنون تعداد ۵۱ هزار و ۱۶۶ نفر محصول گندم خود را به مراکز خرید و سیلو‌ها تحویل داده اند.

نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان با اعلام اینکه آهنگ خرید روزانه گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان استان ۳ هزارو ۷۶۲ تُن است، افزود: لیست خرید گندم تا ۱۴ مردادماه امسال توسط مراکز خرید در اختیار بانک کشاورزی استان قرار داده شده و ۱۳ میلیارد تومان معادل ۷۴ درصد بهای خرید تضمینی گندم تا این تاریخ به حساب گندمکاران واریز شده است.

او افزود:برابر مجوز‌های ابلاغی حدود ۲۲۴ هزارتن گندم مازاد برنیاز استان به ۹ استان کشوراز جمله تهران، البرز، قم، اصفهان، چهارمحال وبختیاری، گیلان، مازندران، کرمان ویزد صادر می‌شود.

صالحی تاکید کرد: فرآیند خرید گندم در مراکز خرید و سیلو‌ها با رعایت همه موارد بهداشتی همچون استفاده از ماسک و موادضدعفونی انجام می‌شود و ساعت کار هم در این مراکز از هشت صبح تا ۲۰ تعیین شده است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.