رشد چشمگیر در تامین نیروی کشور

وزیر نیرو گفت: تامین نیروی کشور با رشد ۱۱.۸ درصدی همراه بوده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز،رضا اردکانیان، وزیر نیرو پیش از ظهر سه شنبه در مراسم افتتاح طرح ‌های وزارت نیرو که به صورت همزمان در کشور و به میزبانی استان البرز به صورت ویدئو کنفرانس انجام شد،گفت: برخی شاخص‌ها اثبات می‌کند که جهش تولید در مباحث مربوط به نیرو رخ داده است.

وزیر نیرو با اشاره به این که رشد اوج بار کاهش داشته و خاموشی ناشی از کمبود تولید وجود نداشته است، گفت: با شیوع ویروس کرونا بسیاری از حوزه‌ها درگیر شدند اما در حوزه تأمین نیرو با افزایش ۱۱.۸ درصدی نسبت به سال گذشته مواجه هستیم.

اردکانیان  در بخش دیگری با اشاره به بازدید از تصفیه خانه ششم، افزود: این طرح تا دو ماه آینده با ظرفیت ۵۰ میلیون متر مکعب بهره برداری می‌شود و به آب شربی که در حال حاضر برای استان البرز در نظر گرفته شده ۲۰ میلیون متر مکعب اضافه می‌شود.

او با تاکید بر این که ایران یکی از کشور‌های قدرتمند جهان است، گفت: خوشحالیم که به اطلاع مردم برسانیم هر هفته ۳۰ روستا به شبکه پایدار روستایی وصل شده است.

وزیر نیرو با اشاره به این که ۳۰ روستای استان البرز نیز به شبکه پایدار روستایی متصل شدند، افزود: خوشبختانه هر ماه یک تصفیه خانه در کشور افتتاح می‌شود، افتتاح هر ۵۰ روز یک سد مخزنی با اعتبارات ملی نیز از دیگر اقدامات این وزارت خانه بوده است.

اردکانیان  با بیان این که امیدواریم سال آینده اعلام کنیم بیش از ۲۰ هزار مگابایت انرژی به ظرفیت کشور افزوده شده است، گفت: موضوع مدیریت مصرف نیز به صورت ویژه در دستور کار است.

او در بخش دیگری با اشاره به اهمیت احداث پست ۴۰۰ کیلوولتی در استان البرز، افزود: مشکلات این پروژه حل شده بودجه تأمین و تا پایان سال جاری افتتاح می‌شود.

وزیر نیرو  با بیان این که استان البرز با کمبود منابع آبی مواجه است، گفت: البرز همسایه پایتخت است و ما دو استان البرز و تهران را باهم می‌بینیم امیدواریم در حوزه آب شاهد مرتفع شدن مشکلات باشیم.

منبع: خبرگزاری مهر

انتهای پیام / ر. ن

برچسب ها: تصفیه خانه ، آب شرب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.