یکی از جاذبه های روستای آبقد، آبشار پر شور و خروش آبقد است که در ۶۹ کیلومتری جاده مشهد به گوارشک در چناران قرار دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، روستای آبقد در خراسان رضوی، مملو از پدیده‌های طبیعی دل انگیز می باشد.

یکی از جاذبه‌های روستای آبقد در مشهد، آبشار پر شور و خروش آبقد است که در ۶۹ کیلومتری جاده مشهد به گوارشک روستای آبقد در چناران قرار دارد.

آبشار
آبشار آبقد مشهد در دره‌ای زیبا قرار گرفته و دارای آب و هوای معتدل و خشک می‌باشد. این آبشار در دره‌ای در حدودهزارو ۵۰۰ متر از سطح دریا واقع شده است.

 

آبشار

به دلیل وجود دره‌ای مرتفع و البته هیجان انگیز، امکان تفریح و ورزش کوهنوری نیز در مجاورت آبشار زیبا وجود دارد. ارتفاع بلند‌ترین آبشاری که در روستای آبقد مشغول جلوه گری است، حدود ۸ متر می‌باشد که ریزش آب، تصویری تماشایی را به وجود آورده است.

دره آبقد که آبشار هم از آن عبور می‌کند، دارای دیواره‌های بلندی به ارتفاع ۲۰۰ تا ۳۰۰ متر است که تصاویر هیجان انگیزی را به نمایش گذاشته است. زمانی که می‌خواهید خود را به آبشار معروف آبقد برسانید، در مسیر خود با دو دره که دارای پوشش گیاهی و درخچه‌های متعددی هستند عبور خواهید کرد. پوشش گیاهی که نقش به سزایی در زیبا سازی این منطقه ایفا می‌کنند.

آبشار


دلیل نام گذاری آبشار به نام آبقد

آبقد از دو کلمه " آب" و " قد" تشکیل شده است که دلیل این نامگذاری، فراوانی آب در این آبشار و چشمه‌ای که آبشار از آن سیراب می‌شود، می‌باشد. منظور از قد؛ آبی به اندازه قد انسان است و خبر از فراوانی نعمتی گران بها می‌دهد.


آبشار

درختانی که به برکت فراوانی آبشار آبقد شکل گرفته اند

وجود آب کافی، خاک مناسب و آب و هوای معتدل باعث رشد روز افزون درختان ثمر دار شده است. میوه‌هایی خوش رنگ و بو که علاوه بر طعم خوشمزه شان، منبع درآمدی برای مردم روستای آبقد هم شده اند.

 

انتهای پیام//ز.ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.