بررسی‌ها نشان می‌دهد که شرکت سامسونگ در برخی از نسخه‌های گلکسی نوت ۲۰ از گرافیت به‌عنوان خنک‌کننده استفاده کرده است.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، در پی بررسی‌های انجام شده توسط کمپانی iFixit که یک شرکت مطرح در زمینه تعمیرات الکترونیکی است، مشخص شده است که گلکسی‌نوت ۲۰ از گرافیت در برخی از نسخه‌های خود به‌عنوان خنک‌کننده بهره می‌برد. سامسونگ که تا به امروز از لوله‌های مسی برای انتقال گرمای گوشی‌های هوشمند خود و خنک‌کردن آن‌ها استفاده می‌کرد به نظر می‌رسد تا راهکار جدیدی در این زمینه یافته است.

محصول پرچمدار سامسونگ یعنی گلکسی‌نوت ۲۰ اولترا، از تمامی مشخصه‌های یک گوشی‌هوشمند رده‌بالا برخوردار است با این حال آنچنان تفاوتی به‌خصوص در زمینه سخت‌افزاری با سایر اعضای خانواده خود در سری نوت ندارد. اما به‌تازگی کمپانی iFixit بعد از تجزیه و بررسی این مدل، نکته جالبی را در زمینه خنک‌کردن این گوشی‌ها پیدا کرده است که می‌تواند مسیری تازه در طراحی تلفن‌های‌هوشمند سامسونگ و سایر تولیدکننده‌ها ایجاد کند. این شرکت در قسمت زیرین صفحه مادربرد گلکسی‌نوت ۲۰، یک صفحه گرافیتی را پیدا کرده است که نقش خنک‌کننده را در این گوشی‌ها ایفا می‌کنند.

این یک تغییر جذاب در زمینه طراحی گوشی‌های این شرکت به حساب می‌آید که تا به امروز از لوله‌های مسی برای انتقال گرما و خنک کردن محصولاتش استفاده می‌کرده است. نکته قابل‌توجه دیگر این است که سامسونگ همه گوشی‌های سری نوت ۲۰ را با این طراحی وارد بازار نکرده و بسیاری از محصولاتی که از این مدل عرضه شده‌اند، همچنان با سیستم خنک‌کننده قبل تولید شده‌اند.

صفحات گرافیتی به عنوان خنک‌کننده در گلکسی Note20 استفاده شده‌اند

تحلیل شرکت iFixit درخصوص خنک‌کننده‌های جدید سامسونگ

شرکت iFixit تصور میکند که سامسونگ در حال تست این روش بر روی گوشی‌های جدید خود بوده و به‌همین دلیل تنها در برخی نسخه‌های Note ۲۰ آن را پیاده کرده است. همچنین برخی تصور می‌کنند که استفاده از گرافیت به عنوان خنک‌کننده تنها در مدل‌های از این سری استفاده شده است که پردازنده اسنپ دراگون دارند. با این حال از آنجایی که شرکت سامسونگ هنوز به‌طور رسمی اطلاعاتی را در این زمینه منتشر نکرده است، نمی‌توان نتیجه‌گیری دقیقی از این موضوع داشت.

لازم به‌ذکر است که گوشی‌های سامسونگی که دارای پردازنده‌های اسنپ‌دراگون هستند در آمریکا عرضه شده و مدل‌های دارای پردازنده Exynos در سایر نقاط جهان عرضه می‌شوند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.