مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا در سفری رسمی وارد خارطوم، پایتخت سودان شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسکای نیوز، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا در سفری رسمی امروز وارد خارطوم، پایتخت سودان شد.

وزیر خارجه آمریکا گفت: خوشحالیم که پرواز ما، نخستین سفر رسمی مستقیم میان اسرائیل و سودان به شمار می‌رود.

همچنین روزنامه فرانسوی فیگارو اعلام کرد مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا صبح امروز سه شنبه در نخستین سفر مستقیم میان تل آویو و خارطوم، اسرائیل را به مقصد سودان ترک کرد.

طبق اعلام فیگارو، یک مقام صهیونیست در فرودگاه بن گوریون در تل آویو خطاب به پمپئو مدعی شد: تو اکنون در سفری تاریخی هستی.
قرار است رئیس دستگاه دیپلماسی آمریکا در خارطوم با «عبدالله حمدوک» نخست وزیر سودان و عبدالفتاح البرهان، رئیس شورای حاکمیتی این کشور دیدار کند.

گفتنی است تا کنون رواط دیپلماتیک رسمی میان رژیم صهیونیستی و سودان برقرار نبوده و پرواز وزیر خارجه آمریکا، نخستین سفر رسمی و مستقیم میان خارطوم و تل آویو به حساب می‌آید.

پیشتر وزیر خارجه سودان در سخنانی در واکنش به اخبار منتشر شده در خصوص عادی سازی روابط میان این کشور و رژیم صهیونیستی گفته بود دستوری در این خصوص از نخست وزیر سودان دریافت نکرده است.

او گفته بود: دولت به هیچ وجهی بحثی در خصوص موضع گیری در قبال اسرائیل نداشته و وی بطور شخصی، هیچ دستوری در زمینه عادی سازی روابط با اسرائیل دریافت نکرده است.

عمر قمرالدین، وزیر خارجه سودان همچنین اعلام کرده بود: از زمانی که من تصدی وزارت خارجه را عهده دار شدم، اسرائیل تماسی با سودان نداشته است.

پمپئو قرار است در سفر خود به منطقه علاوه بر سفر به فلسطین اشغالی و سودان، به امارات و نیز بحرین سفر کند.
پمپئو روز گذشته نیز با نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی دیدار و گفتگو کرد.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار