در سومین روز از هفته دولت کلنگ احداث بزرگترین واحد تولید فولاد مفتولی شمال غرب کشور  در شهرستان بستان آباد به زمین زده شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،همزمان با سومین روز از  هفته دولت کلنگ فاز توسعه کارخانه فولاد سهند آذر آسیا و بزرگترین واحد تولید فولاد مفتولی شمال غرب کشور در بخش تیکمه داش شهرستان بستان آباد و با حضور سرمایه گذاران خارجی و مسئولان استانی و شهرستانی به زمین زده شد.

این واحد در زمینی به مساحت ۱۴۵ هزار متر مربع در بخش تیکمه داش با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان  توسط چینی ها ساخته می‌شود.

عملیات اجرای این واحد تولیدی ۱۲ ماهه خواهد بود که با ظرفیت تولید سالانه یک میلیون تن فولاد مفتولی فعالیت خواهد کرد.

این واحد تولیدی برای ۷۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم شغل ایجاد می‌کند که نقش مهمی در کاهش بیکاری و اشتغال مردم منطقه ایفا خواهد کرد.

خوراک اصلی این واحد تولیدی از تولیدات داخلی و ضایعات فلزی منطقه و کشور خواهد بود.

نوری نماینده مردم شهرستان بستان آباد در مجلس شورای اسلامی در آیین کلنگ زنی این واحد تولیدی گفت:علی رغم تحریم‌های غیر منصفانه وسنگ اندازی‌های دشمنان شاهد روند رو به رشد شاخص‌های توسعه‌ای کشور هستیم.

او با اشاره به همکاری کشور چین با جمهوری اسلامی ایران گفت: مراودات تجاری به بهترین وجه ممکن انجام می‌گیرد.

او افزود:مجلس شورای اسلامی در راستای هموار کردن مسیر‌های سرمایه گذاری خارجی در کشور آمادگی کامل دارد.

او از آمادگی شهرستان بستان آباد برای جذب سرمایه گذار خارجی و داخلی خبر داد و افزود:تلاش خواهیم کرد با تامین زیرساخت‌های لازم در کمترین زمان ممکن در خدمت سرمایه گذاران باشیم.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.