یک کارشناس گفت:نیمی از جنگل‌های کشور در ۴۰ سال اخیر نابود شدند و اگر این وضعیت ادامه پیدا کند جنگل‌های هیرکانی نیز نابود خواهند شد.

محمدرضا محبوب فر کارشناس محیط زیست در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به آخرین وضعیت جنگل‌های هیرکانی در کشور اظهار کرد: جنگل‌هایی که در رشته کوه‌های البرز کشیده شده اند و به عبارتی در شمال نقشه جغرافیایی هستند تحت عنوان جنگل‌های شمال یا جنگل‌های هیرکانی از آن‌ها نام برده می‌شود.

او در ادامه بیان کرد: نیمی از جنگل‌های کشور طی چهل سال اخیر نابود شدند که اگر این وضعیت ادامه پیدا کند تا ۵۰ سال آینده جنگل‌های هیرکانی کاملا نابود خواهند شد.

این کارشناس تصریح کرد: تنها در جنگل‌های زاگرس ۲ هزار مورد آتش سوزی رخ داد که متاسفانه بخش زیادی از جنگل‌ها در رشته کوه‌های زاگرس نابود شد.

محبوب فر با اشاره به اینکه خطر حذف جنگل‌های هیرکانی از نقشه ایران وجود دارد، گفت: پیامد اصلی طرح انتقال آب دریای خزر سبب نابودی جنگل‌های هیرکانی می‌شود.

او در ادامه بیان کرد:حجم انبوه گردشگران که به مناطق شمالی کشور ورود می‌کنند از آن دسته گردشگرانی هستند که به فکر محیط زیست نیستند.

این کارشناس محیط زیست گفت: جنگل‌های هیرکانی به وضعیتی دچار شدند که چشمه‌ها هم در امان نیستند و در حال خشک شدن هستند.

محبوب فر با اشاره به اینکه جنگل‌های هیرکانی به عنوان میراث ۲۵۰ ساله در حال نابودی هستند، گفت: جنگل‌های هیرکانی سرمایه‌هایی اند که در حال نابودی هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۲ ۰۶ شهريور ۱۳۹۹
صدای اره برقی زیاد شنیده‌ میشه درختان کنار رودخانه تا داخل جنگل
Netherlands
ناشناس
۱۹:۰۱ ۰۶ شهريور ۱۳۹۹
این خبر باید صفحه اول باشه
گزارش ویدیویی داشته باشه
آخرین اخبار