با گذشت چند روز از استعفای حسان دیاب از سمت نخست‌وزیری لبنان درپی حوادث بندر بیروت، نخست‌وزیر اسبق این کشور تاکید کرد که قصد نامزدی برای تصدی دوباره این سمت را ندارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روسیا الیوم، سعد الحریری، نخست‌وزیر اسبق لبنان تاکید کرد که برای نخست‌وزیری جدید این کشور نامزده نشده است.

الحریری با گذشت چند روز از استعفای حسان دیاب به دنبال حوادث انفجار بندر بیروت، ابراز امیدواری کرد که نامش را از این جریان حذف کنند.

وی گفت: تنها راهکار موجود، احترام رئیس‌جمهور به قانون اساسی و درخواست فوری وی برای رایزنی‌های پارلمانی لازم مطابق ماده ۵۳ و پایان‌دادن به پیچیدگی روند تشکیل دولت قبل از تعیین تکلیف نخست‌وزیر است.

الحریری ضمن سپاسگزاری از همه کسانی که نام وی را به عنوان کاندیدای تشکیل دولت مطرح کرده اند، از اینکه برخی از نیرو‌های سیاسی هنوز در وضعیت انکار شدید نسبت به واقعیت لبنان و مردم این کشور قرار دارند و به دنبال باج خواهی در بحبوحه شرایط فعلی هستند، هشدار داد.

وی تصریح کرد: با حزب المستقبل و در رایزنی‌های پارلمانی نام کسانی که صلاحیت و توانایی تشکیل دولت و استفاده از این فرصت یگانه را دارند، اعلام خواهند کرد.

حریری تأکید کرد که اهتمام بین المللی و در صدر آن ابتکار امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه و دیدار‌های مقامات بین المللی و عربی آخرین فرصت برای بازسازی بیروت و انجام سلسله اصلاحات مورد نظر مردم لبنان است که نباید آن را از دست داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار