وزیر خارجه آمریکا در اظهاراتی اقدامات رئیس‌جمهور این کشور در عرصه بین‌المللی را موفقیت‌آمیز ارزیابی کرد و آن را عامل امنیت در آمریکا دانست.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزیر خارجه آمریکا در دومین شب برگزاری نشست مجمع سالانه حزب جمهوری خواه به تعریف و تمجید از سیاست خارجی دونالد ترامپ پرداخت.

او که از طریق وبینار از قدس اشغالی در این نشست حضور داشت، اقدامات رئیس جمهور فعلی آمریکا در ارتباط با کره شمالی، چین، ایران و روسیه را مورد تقدیر قرار داد. مایک پمپئو مدعی شد: در تحقق وظیفه خود برای حفظ امنیت و آزادی‌های ما، رئیس جمهور ابتکار عمل‌های جسورانه‌ای را تقریبا در گوشه و کنار دنیا صورت داد. وزیر خارجه ترامپ از او به عنوان شخصی یاد کرد که بیشتر از آنکه به دنبال راه اندازی جنگی باشد، به فکر خاتمه دادن به جنگ هاست.

پمپئو در میانه تعریف و تمجید‌های خود از ترامپ دست از هدف قرار دادن چین برنداشت و این کشور را به دلیل شیوع ویروس کرونا مورد انتقاد قرار داد. او سیاست‌های ترامپ در قبال کره شمالی را سبب کاهش تنش‌های دو جانبه دانست و گفت اقدامات او باعث شد تا رهبر کره شمالی به پای میز مذاکره بیاید. پمپئو مدعی شد در دوران ریاست جمهوری ترامپ و به لطف سیاست خارجی او در قبال کره شمالی این کشور دست از آزمایش‌های هسته‌ای خود برداشت و پیگیری این سیاست آمریکایی‌های در بازداشت در کره شمالی را به خانواده هایشان برگرداند.

این در حالی ست که مذاکرات نمایشی میان واشنگتن و پیونگ یانگ مدتهاست بدون حصول نتیجه‌ای قابل اعتنا به بن بست رسیده و کره شمالی علنا اعلام کرد علاقه‌ای به مذاکره با آمریکا ندارد.

وزیر خارجه آمریکا در بخش دیگری از سخنرانیش در جمع هم حزبی‌های خود به تمجید از سیاست خارجی ترامپ در خاورمیانه پرداخت و شکست داعش را از دستاورد‌های مهم دولت فعلی در غرب آسیا دانست. پمپئو همچنین از اقدام تروریستی دولت متبوعش در به شهادت رساندن سردار قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس ایران به عنوان یکی از اقدامات مهم ترامپ در خاورمیانه یاد کرد.

وزیر خارجه ترامپ در حالی سعی در بزرگنمایی سیاست خارجی او داشت که به اذعان همگان کارنامه رئیس جمهور فعلی آمریکا بویژه در عرصه بین المللی فاقد دستاورد قابل توجه و مثبتی برای این کشور است. به باور مقامات و ناظران سیاسی، ترامپ در چهار ساله گذشته به تنهایی در تنزل جایگاه آمریکا در عرصه بین الملل و بی اعتباری این کشور در مقابل دوست و دشمن نقش ویژه‌ای بر عهده داشته است.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار