استاندار اردبیل گفت: اجتماع عظیم عاشقان امام حسین (ع) در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی با رعایت کامل ضوابط بهداشتی در اردبیل برگزار می‌شود.

اجتماع عظیم تاسوعا و عاشورای حسینی در اردبیل برگزار می‌شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل در جلسه ستاد برگزاری مراسم ایام تاسوعا و عاشورا گفت: نحوه برگزاری اجتماع عظیم عاشقان امام حسین (ع) نسبت به سال‌های گذشته متفاوت است و این مراسم در شهیدگاه اردبیل با رعایت کامل ضوابط بهداشتی برگزار می‌شود.

او افزود: امسال علیرغم وجود ویروس کرونا هیچ مراسم عزاداری بخصوص در شب‌های محرم تعطیل نشده و با حضور حسینیان در محیط‌های باز به شکل متفاوت و باشکوه برگزار می‌شود.

استاندار اردبیل با بیان اینکه عزاداران یک سال انتظار کشیده اند تا ارادت خود را به ساحت امام حسین (ع) اعلام کنند گفت: با همراهی و هماهنگی دستگاه‌های متولی با همکاری بسیار خوب مردم استفاده از ماسک، ضدعفونی محل‌های تعیین شده و به ویژه معرفت و اخلاق شعور و شور حسینی رعایت شده است.

بهنام جو بیان کرد: نحوه و روند برگزاری اجتماع حسینیان در مرکز و شهر‌های استان در ستاد برگزاری مراسم تاسوعا و عاشورا تصمیم گیری شد و طبق سنوات گذشته از ساعت ۱۵ عصر به شکل و نحوه متفاوت و نظم خاص به مدت ۲ ساعت برپا می‌شود.

او تصریح کرد: در شهرستان‌ها با مدیریت و تصمیم فرمانداران این مراسم با رعایت کامل پروتکل بهداشتی برگزار و بصورت مستقیم از شبکه استانی و سراسری پخش می‌شود.

استاندار اردبیل با تاکید بر اینکه ریزبرنامه مراسم عزاداری از سوی رسانه‌های جمعی اطلاع رسانی می‌شود افزود: به منظور رعایت بیشتر اصول بهداشتی و رفاه حال مردم نحوه برگزاری و استقرار شرکت کنندگان در عزاداری ایام تاسوعا و عاشورا اطلاع رسانی دقیق می‌شود.

بهنام جو همچنین از برگزاری نماز ظهر عاشورا در شهیدگاه اردبیل و مساجد استان خبر داد و گفت: نماز ظهر عاشورا به یاد شهدای عاشورا به امامت نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در شهیدگاه اردبیل برپا می‌شود و در سایر مساجد و محل‌های تعیین شده از سوی هیئت امنا و عزاداران نیز انجام می‌شود.

او از توزیع ماسک و ضد عفونی بین عزاداران خبر داد و گفت: کسانی که در اجتماع عظیم حضور می‌یابند در صورت نداشتن ماسک از سوی هیئت برگزاری ماسک دریافت می‌کنند و در فاصله ۲ متری در محل مراسم حاضر میرشوند.

بهنام جو اضافه کرد:طبق تصمیم ستاد ملی کرونا امسال حرکت دستجات و تعزیه خوانی در سطح کشور و بویژه استان اردبیل نداریم و برگزاری اجتماع مردم با رعایت اصول در تاسوعا و عاشورای حسینی با سبک خاص و بصورت با شکوه در شهر‌های استان اردبیل انتظار می‌رود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.