وزیر مسکن رژیم صهیونیستی اعلام کرد تل‌آویو با فروش حتی یک پیچ از جنگنده‌های آمریکایی «اف ۳۵» به کشور‌های خاورمیانه از جمله امارات مخالف است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل ازبه نقل از آر. تی عربی، تازجی هانگی، وزیر مسکن رژیم اعلام کرد که این رژیم با فروش جنگنده‌های پیشرفته آمریکایی «اف۳۵» به کشور‌های منطقه خاورمیانه از جمله امارات مخالف است.

او که به حزب لیکو وابسته است و یکی از همپیمانان نزدیک بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به شمار می‌رود در مصاحبه با رادیو ۱۰۳ رژیم صهیونیستی گفت: با فروش حتی یک پیچ از جنگنده‌های شبح به هر یک از کشور‌های خاورمیانه بدون در نظر گرفتن اینکه صلحی میان ما است یا خیر، مخالف هستیم.

این وزیر صهیونیست گفت: این موضع ماست و پیش از این نیز آن را اعلام کرده‌ایم و در هفته‌های اخیر درباره آن توضیح داده‌ایم.

او افزود: معتقدم که اگر آمریکا بخواهد جنگنده‌های پیشرفته اف ۳۵ را به امارات بفروشد، علی رغم مخالفت اسرائیل با این قرارداد، حتما واشنگتن راهی برای تضمین برتری نظامی اسرائیل در منطقه خواهد یافت.

هانگی با بیان اینکه قرارداد فروش اف ۳۵ جزء توافنقامه عادی سازی نبوده است، گفت: آمریکایی‌ها ملزم به موافقت با موضع ما نیستند، همانطور که در فروش جنگنده‌های شبح به ترکیه عمل کردند، کشوری که آن را دشمن خود نمی‌دانیم، اما با فروش این جنگنده به کشور‌هایی که ممکن است با آن‌ها نوعی نزاع داشته باشیم، مخالفیم.

هاآرتص نوشت بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پس از توافق این رژیم با امارات با فروش تجهیزات با فناوری بالا به امارات موافقت کرده، اما همچنان با فروش جنگنده‌های پیشرفته آمریکایی به این کشور مخالفت کرده است.

این در حالی است که انور قرقاش، وزیر مشاور در امور خارجه امارات در بیانیه‌ای اعلام کرد ابوظبی پیش از عقد توافق سازش با تل‌آویو، درخواست خرید جنگنده‌های اف ۳۵ را مطرح کرده بود و با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی، باید هرگونه مانع برای فروش این جنگنده را از بین ببرد.

در حالی که مقامات رژیم اشغالگر صهیونیستی بار‌ها نارضایتی خود نسبت به فروش تسلیحات به امارات را اعلام کرده‌اند، «جرد کوشنر» مشاور کاخ سفید و داماد «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا، به شکلی محرمانه در تلاش برای فروش تسلیحات به ابوظبی است که این تلاش کوشنر برای فروش تسلیحات پیشرفته از جمله جنگنده اف ۳۵ به امارات، آشفتگیِ آژانس‌های متخصص و کمیته‌های کنگره را به دنبال داشته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۹ ۰۵ شهريور ۱۳۹۹
عشق اف ٣٥ اماراتيا رو كور كرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۶ ۰۵ شهريور ۱۳۹۹
عمرا به امارات اف ۳۵ بفروشند حالا هرچی میخواد دست و پای اسراییلو ببوسه. به ترکیه ندادند به امارات هم نمیدند. یه مدت دولت و کنگره بازی زرگری راه میندازند و امارات رو مسخره می‌کنند و سر میدونند و در نهایت جواب رد میدند. لابی صهیونیست آمریکا رو میگردونه و اسراییل هیچ کشور بزرگ یا قوی از لحاظ وسعت جغرافیایی،‌ جمعیت یا قدرت نظامی رو نمیتونه تحمل کنه. اسراییل تا همه کشورهای این منطقه رو تجزیه و بیشتر ساکنانشو قتل عام نکنه و زمینهارو اشغال و ضمیمه نکنه تا به قول خودشون پروژه اسراییل بزرگتر رو پیاده کنند دست برنمیداره. این باج دادنها به آمریکا و اسراییل هم راه به جایی نمیبره
آخرین اخبار