به منظور حفظ پوشش گیاهی و همچنین حفاظت خاک ۷۰۰ هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی دامغان تحت عملیات بیولوژیکی از قبیل کاشت نهال، بذرپاشی، بذرکاری قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، علی اکبر عباسی راد رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان گفت: به منظور حفظ پوشش گیاهی و همچنین حفاظت خاک در مناطقی که عملیات مکانیکی انجام شده حدود ۷۰۰ هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی تحت عملیات بیولوژیک از قبیل کاشت نهال، بذرپاشی، بذرکاری و. قرار گرفتند.

او ضمن اشاره به لزوم تحقیقات علمی و استفاده از دانش روز در انجام پروژه‌های منابع طبیعی اذعان کرد: ۱۶ هزار ۳۰۰ هکتار از اراضی شهرستان مطالعات آبخیزداری انجام شده است.

علی اکبر عباسی راد ابراز داشت: از سال ۹۲ تا کنون حدود ۴۹ هزار و ۶۳۵ مترمکعب عملیات بند سنگ و ملات بمنظور جلوگیری از بروز سیلاب و حفاظت خاک و بهبود تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی در شهرستان دامغان احداث گردیده است.

 رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان بیان کرد: بیش از ۴۰ هزار مترمکعب بند خاکی در راستای جمع آوری و ذخیره سازی روان آب و جلوگیری از سیلاب و خسارات به باغات و مزارع احداث شده است.

احداث حدود ۸۵۰ مترمربع بند‌های سبک از دیگر اقدامات این اداره درطول خدمتگزاری دولت تدبیر و امید در شهرستان دامغان بوده است.

انتهای پیام / م

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.