آرای حوزه انتخابیه بیجار در ۱۱۲ شعبه اخذ می‌شود

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری کردستان گفت: آرای مردم حوزه انتخابیه بیجار به منظور تعیین نماینده این شهرستان در دور دوم انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ۱۱۲ شعبه اخذ می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،مراد جعفری مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری کردستان با بیان اینکه دور دوم انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی اسلامی در بیجار به عنوان تنها حوزه باقی مانده برگزار می‌شود، گفت: ۱۱۲ شعبه اخذ رای برای این شهرستان تعیین شده که ۴۱ مورد آن شهری و ۷۱ مورد نیز روستایی است.

او افزود: همچنین از ۱۱۲ شعبه اخذ رای ۳۹ مورد آن ثابت و ۷۳ مورد نیز سیار پیش‌بینی شده که واجدان شرایط رای در این شهرستان باید نماینده خود در مجلس شورای اسلامی را از بین ۲ نامزد راه یافته به دور دوم انتخاب کنند.

جعفری با بیان اینکه تقویم انتخابات دومین دوره مجلس شورای اسلامی از ۱۱ شهریور سال جاری شروع می‌شود، افزود: مقرر شده در این تاریخ دست اندرکاران انتخابات نسبت به اطلاع رسانی شرایط و ضوابط انتخابات مرحله دوم یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را از طریق رسانه‌ها و جراید اعلام کنند.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری کردستان یادآور شد: از ۱۳ شهریور تا ساعت هشت صبح روز پنجشنبه ۲۰ شهریور نیز مهلت تبلیغات رسمی انتخابات است و در روز جمعه ۲۱ شهریور نیز آرای مردم این شهرستان اخذ می‌شود.

جعفری تاکید کرد: ستاد انتخابات استان کردستان تاکنون ۲ جلسه برای اتخاذ تصمیم برای برگزاری انتخابات مرحله دوم در بیجار تشکیل داده و در خصوص تبلیغات مرحله دوم نیز یک جلسه کمیسیون تشکیل شده است.

طبق تقویم انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی مقرر بود دور دوم این همایش سیاسی ۲۹ فروردین ۱۳۹۹ برگزار شود، اما به دلیل شیوع ویروس کرونا به ۲۱ شهریور موکول شد.

بر اساس نتایج شمارش آرای حوزه انتخابیه شهرستان بیجار در مرحله اول ۳۷ هزار و ۲۷۴ رای صحیح داشت که حمدالله کریمی (نماینده دور دهم) با کسب ۶ هزار و ۸۴۷ رای و علیرضا زندیان با پنج هزار و ۸۳۴ رای نتوانستند آرای لازم را کسب کنند در نتیجه انتخابات در این حوزه به مرحله دوم کشیده شد.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/م

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.