سرپرست معاونت بهبود تولیدات سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: ۲۷۴ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به زیر کشت تابستانه رفته است.

تورج نوروزی سرپرست معاونت بهبود تولیدات سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  گفت: ۲۷۴ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به زیر کشت تابستانه رفته که نسبت به پارسال کاهشی در تولید محصولات مشاهده نشده است.

او با اشاره به اینکه محصولاتی مانند برنج، ذرت، حبوبات، دانه‌های روغنی، صیفی و سبزی در استان کشت شد، افزود: بیشترین سطح زیر کشت را برنج با ۱۶۷ هزار هکتار به خود اختصاص داده است.

نوروزی در ادامه با بیان اینکه انتظار می‌رود از محصولات زراعی فصلی حدود ۱.۹ میلیون محصول تولید شود، اظهار داشت:  آب مورد نیاز کشت تابستانه از رودخانه‌های موجود در خوزستان و منابع آب‌های زیرزمینی و چاه‌ها تامین می‌شود و  آورد و ذخیره آب سد در بعضی از مناطق مانند حوزه مارون کم بوده و در مجموع محدودیت کشت در تابستان، منابع آبی اعلام شد.

سرپرست معاونت بهبود تولیدات سازمان جهاد کشاورزی خوزستان تصریح کرد: در همه شهرهای استان کشت انجام شده و بیشترین سطح کشت محصولات تابستانه در شهر‌های اهواز، شوش، شوشتر، دشت آزادگان و دزفول بوده است.

 این مقام مسئول  تهیه کود‌های فسفاته و پتاسه کشوری را از مشکلات کشاورزان عنوان و بیان کرد: در زمینه تامین کود اوره مشکلی وجود ندارد و در شهرستان‌ها در حال توزیع است.

نوروزی در پایان گفت: به کشاورزان توصیه می شود الگوی کاشت را رعایت کنند و با صرفه جویی در مصرف آب و جایگزین کشت‌های متعارف و کم مصرف آب به جای کشت‌های پرمصرف در افزایش محصولات تابستانه بکوشند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.