با حضور مسئولان ورزشی، لشکری و کشوری مراسم رونمایی از مقبره شهید گمنام و روز ملی کشتی در محل خانه کشتی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، این مراسم در محل خانه‌های کشتی شهید ابراهیم هادی و شهید مصطفی صدرزاده مجموعه ورزشی آزادی تهران با حضور سیدرضا صالحی‌امیری رئیس کمیته ملی المپیک، علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی، محمدرضا طالقانی عضو هیئت رئیسه فدراسیون کشتی، احمدی معاون وزیر ورزش، محمد بنا، غلامرضا محمدی، محسن کاوه، سید علی اکبر حیدری، محمدحسن محبی، محمد نصیری، مربیان تیم‌های ملی کشتی، جوهری رئیس فدراسیون پهلوانی، اسبقیان رئیس فدراسیون جانبازان و معلولین، سردار یزدی فرمانده سپاه محمد رسول الله، خانواده شهید صدرزاده، سردار آذرنوش فرمانده بسیج ورزشکاران، خانواده‌های شهدا، و قهرمانان و ملی‌پوشان کشتی برگزار شد.

برگزاری مراسم رونمایی از مقبره شهید گمنام در روز ملی کشتی

محمد رضا طالقانی عضو هیئت رئیسه فدراسیون کشتی در این مراسم، گفت: امروز روز تولد آقا تختی است و افتخار دارم در پنج سال گذشته که این روز به عنوان روز ملی کشتی نامگذاری شده در مورد مرام پهلوانی صحبت می‌کنم. امروز همه هیات‌های تهران گل می‌آورند و ما هم میهمانی داریم که از هفت ماه گذشته اینجاست. شهیدانی که جان خودشان را دادند که من اینجا بایستم و صحبت کنم و بگویم پیراهن مشکی را با افتخار می‌پوشم.

همچنین سیدرضا صالحی‌امیری در این مراسم با گرامیداشت فرارسیدن ایام شهادت سالار شهیدان و همچنین یاد و خاطره جهان پهلوان تختی، تصریح کرد: من خاطرات مرحوم تختی را دنبال می‌کردم تا تصویر روشنی از او داشته باشم و سخن مستند درباره او بگویم.

برگزاری مراسم رونمایی از مقبره شهید گمنام در روز ملی کشتی

وی با اشاره به ارادت جهان پهلوان تختی به حضرت علی (ع) و زیارت بارگاه آن حضرت توسط تختی، گفت: فقط کسانی می‌توانند عنوان پهلوانی داشته باشند که پیرو مسیر مولا امیرالمومنین و ابا عبدالله الحسین (ع) باشند. هر کسی حق ندارد نشان پهلوانی بر خود بگذارد. 

رئیس کمیته ملی المپیک خاطرنشان کرد: پهلوانان واقعی جانبازان و شهدای ما هستند که از جانشان گذشتند تا ملت در امان باشند. امروز همه ما فراتر از کشتی و تختی برای ارج نهادن به شهدای انقلاب در این جا جمع شده‌ایم و از این جهت تختی را تقدیس می‌کنیم که او پیرو راه آقا ابا عبدالله الحسین (ع) بود.

سردار محمدرضا یزدی فرمانده سپاه محمد رسول اله (ص) تهران بزرگ صبح امروز در مراسم رونمایی از مقبره شهید گمنام و روز ملی کشتی و زادروز جهان پهلوان تختی که در محل فدراسیون کشتی برگزار شد، گفت: ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان را عرض تعزیت دارم، درود می فرستیم به روح همه شهدا به خصوص شهید گمنام که در خدمتشان هستیم که مرام و نشان پهلوانی را در میادین از خودگذشتگی گرفته است و گرامی می داریم سالروز ولادت جهان پهلوان تختی را و از شهید ابراهیم هادی و شهید مصطفی صدرزاده عزیز یاد می کنیم.

وی گفت: در میان مردم معمولا جوانان از خودگذشته تر، پاک تر و در میدان تر هستند و از میان جوانان، ورزشکاران معمولا نسبت به سایرین این ویژگی ها را بیشتر دارند و در بین ورزشکاران کشتی گیران کسانی هستند که مرام آقا و مولایمان علی ابن ابی طالب (ع) را بیشتر به همراه دارند.

سردار یزدی تصریح کرد: ما در طول دوران انقلاب اسلامی دیده ایم که چگونه جوانان ما به تأسی از ائمه به خصوص مولا و سالار شهیدان آقا اباعبداله الحسین (ع) و بزرگانی که آن ها هرکدامشان مرام پهلوانی را از آقا و مولایمان علی ابن ابیطالب به میراث داشتند، افتخار آفرین بوده و پهلوانی کردند.

برگزاری مراسم رونمایی از مقبره شهید گمنام در روز ملی کشتی

وی تأکید کرد: امروز ما در اینجا به دنبال بیان یک واقعه و یک واقعیت هستیم، واقعه ای که وجود نازنین تختی را گرامی می داریم، حضور ایشان در صحنه های ارزشمند ملی و افتخارآفرینی های که داشتند و واقعیتی که شهداء و رزمندگان و کسانی که برای اعتلای کشور ازخودگذشتگی کردند. آن ها نشان دادند که چگونه می توانند با از خودگذشتگی مدال پهلوانی را برای کشورشان و نه خودشان به ارمغان بیاورند. پهلوانان متعددی در طول تاریخ زینت برگ برگ تاریخ ما بوده اند و آن ها حتی برای نام خودشان هم سعی نکردند مرام پهلوانی را به نمایش بگذارند. آن ها آمدند و امید داشتند که با از خودگذشتگیشان مردممان کشورمان، دینمان و مذهبان را به افتخاری نائل کنند.


بیشتر بخوانید: یادداشت علیرضا دبیر در روز ملی کشتی؛ اعتبار کشتی از تختی یا اعتبار تختی از کشتی؟


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار