رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور در قزوین در جمع خبرنگاران از تحقق ۹۰ درصدی اهداف و برنامه‌های چهار ساله این دانشگاه خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، محمد حسین امید، رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد اهداف و برنامه‌های چهار ساله این دانشگاه محقق شده است، گفت: افراد مشغول به کار تحصیل کرده با حرفه مرتبط خود از حدود ۲۰ درصد در سال ۹۷ به ۴۰ درصد در سالجاری رسیده است.

وی اظهار داشت: بیش از ۹۳ هزار نفر از فارغ التحصیلان مجاز به تدریس در دانشگاه‌ها شده اند.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی کشور همچنین گفت: ۲۵ هزار نفر در حال حاضر در مجموعه علمی کاربردی در حال تدریس و فعالیت هستند.

امید در ادامه از جوانتر شدن ورودی افراد شاغل در دانشگاه جامع علمی کاربردی خبر داد.

وی همچنین درباره فعالیت مراکز نوآوری دانشگاه جامع علمی کاربردی اظهارداشت:۶۷۰ مرکز نوآوری در سطح کشور فعالیت می‌کنند که مرکز نوآوری نیرومحرکه یکی از شاخص‌ترین این مراکز است.

فعالیت مرکز نوآوری شهرداری یکی دیگر از فعالیت‌های مراکز نوآوری در استان قزوین است که رئیس دانشگاه علمی کاربردی کشور به آن اشاره کرد.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور همچنین از توافق این دانشگاه با یکی از دانشگاه‌های معتبر آلمان خبر داد.

محمد حسین امید در خصوص زمینه فعالیت مشترک دانشگاه جامع علمی کاربردی و دانشگاه آلمانی گفت: صنعت و گردشگری موضوع فعالیت و همکاری دانشگاه جامع علمی کاربردی با طرف مقابل خواهد بود.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور از دایر شدن مراکز مختلف در نقاط مختلف کشور خبر داد و گفت: امروز نیز این مهم اتفاق افتاد و افتتاح مرکز جامع علمی کاربردی فرماندهی انتظامی استان یکی از آن‌ها بود.

امید همچنین خاطرنشان کرد: قزوین دارای ظرفیت‌های مختلف علمی، صنعتی، کشاورزی است و بر همین اساس ایجاد دانشگاه‌های مرتبط بیش از پیش احساس می‌شود.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور از فارغ التحصیلی بیش از ۲ میلیون نفر در دانشگاه‌های جامع علمی کاربردی خبر داد.

امید از توجه دانشگاه جامع علمی کاربردی به ۲ حوزه آموزش کوتاه مدت و فشرده و همچنین بحث آموزش‌های مجازی با توجه به شرایط کنونی خبر داد.

وی با اشاره به شیوع بیماری کرونا افزود: با توجه به تعطیلی مراکز آموزشی، آموزش مجازی بهترین شیوه در ارائه آموزش به علاقمندان است و دانشگاه جامع علمی کاربردی نیز در این زمینه فعالیت‌های خوبی داشته است.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور تولید محتوا در آموزش مجازی را یکی از شاخصه‌های مهم فعالیت آموزش مجازی علمی کاربردی برشمرد.

امید اظهارداشت: تغییر رویکرد دانشگاه جامع علمی کاربردی به آموزش الکترونیکی و مجازی یکی از فرصت‌ها و دستاورد‌های مهم این دانشگاه است.
وی پایین‌ترین شهریه در بین دانشگاه‌ها را از آن دانشگاه جامع علمی کاربردی عنوان کرد و گفت: سقف افزایش شهریه در دانشگاه علمی کاربردی ۲۰ درصد بوده است.

فتح طاهری، رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی قزوین هم گفت: ظرفیت‌های خوب و مناسب استان قزوین در زمینه‌های مختلف موجب شده دانشگاه جامع علمی کاربردی با تمام توان و ظرفیت خود به تربیت نیرو‌های متخصص و کارآمد بپردازد.

وی با اشاره به تفاهم نامه‌های دانشگاه جامع علمی کاربردی با شرکت شهرک‌های صنعتی از آغاز فعالیت‌های آموزشی این دانشگاه در زمینه‌های مختلف خبر داد.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان قزوین از تحصیل ۴ هزار دانشجو در این دانشگاه خبر داد و گفت: برای دوره جدید در مجموع در ۱۲۱ کد رشته در مقاطع کاردانی و کارشناسی پذیرش خواهیم داشت.

وی افزود: ۷۳ کد رشته در مقطع کاردانی و ۴۸ کد رشته نیز در مقطع کارشناسی نسبت به پذیرش دانشجویان اقدام خواهند کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار