همزمان با هفته دولت و افتتاح اقامتگاه سنتی سرپله در کاشان، ظرفیت اقامت تخت‌های گردشگری در این شهرستان به ۱۰۰۹ تخت افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،  مهران سرمدیان، معاون مدیرکل و ریٔیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان کاشان، در آیین گشایش این اقامتگاه سنتی ضمن بزرگداشت یاد و خاطره شهیدان رجایٔی و باهنر در هفته دولت، گفت: با تغییر کار بری خانه‌های تاریخی به اقامتگاه سنتی در شهر تاریخی کاشان و افتتاح اقامتگاه سر پله، سی و دومین اقامتگاه سنتی در این شهرستان گشایش یافت.

او تصریح کرد: در حال حاضر با افتتاح این اقامتگاه ظرفیت اقامت سنتی در کاشان به ۴۰۷ اتاق و ۱۰۰۹ تخت افزایش یافت.

معاون مدیرکل و ریٔیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان کاشان افزود: بیش از ۴۰۰۰۰ میلیون ریال میزان اعتبار هزینه شده در بخش خصوصی اقامتگاه سنتی سر پله به متراژ  ۳۶۰ و زیر بنای ۶۵۰ متر مربع با ۱۲ اتاق و ۲۵ تخت است.

  مهران سرمدیان هدف از تغییر کاربری خانه‌های تاریخی به اقامتگاه سنتی را حفظ و نگهداری، احیاء خانه‌های تاریخی در بافت سنتی در راستای اشتغال و توسعه گردشگری کاشان دانست و گفت: حمایت و استقبال از سرمایه گذاران بخش خصوصی در صنعت گردشگری از اولویت‌های این اداره است.

او افزود: پنج اقامتگاه سنتی گردشگری کاشان همزمان با آغاز هفته در مهرماه سال جاری را تاکید کرد و گفت: مجموع موسسات گردشگری کاشان ۹۹ واحد با عناوین مراکز اقامتی، دفاتر خدمات مسافرتی، سفره خانه و مجتمع‌های بین راهی و آموزشگاه‌های گردشگری است.

سرمدیان، در پایان یادآورشد: مجموع ظرفیت  اقامت در کاشان با افتتاح ۵ اقامتگاه سنتی  ۲۴۶۰ تخت و اشتغال ۱۰۳۳ نفر برشمرد.

انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.