گزارش وبگاه خبری بلومبرگ ممانعت مقامات سعودی از ارتباط منتقدان زندانی ولیعهد با خانواده‌هایشان را فاش کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، وبگاه خبری بلومبرگ در گزارشی از مانع‌تراشی مقامات عربستان در خصوص ارتباط زندانیان معروف و منتقد «محمد بن سلمان» با خانواده‌هایشان خبر داده است.

به نوشته این وبگاه، «لجین الهذلول» فعال حقوق زنان و اهل عربستان سعودی که از سال ۲۰۱۸ در بازداشت به سر می‌برد از تاریخ ۹ ژوئن (۲۰ خرداد) با خانواده خود تماسی برقرار نکرده است.

شاهزاده «بسمه بنت سعود» که همراه دخترش زندانی است از آوریل (فروردین) با هیچ کدام از نزدیکانش صحبت نکرده است.

«سلمان العوده» نیز که از سال ۲۰۱۷ در بازداشت به سر می‌برد آخرین مکالمه خود را در تاریخ ۱۲ می (۲۳ اردیبهشت) با خانواده‌اش انجام داده است.

«فیفیان نیریم» نویسنده این مقاله، به نقل از «عبدالله العوده» پسر سلمان العوده، می‌نویسد: «بسیار نگرانم. باقی خانواده‌ها هم همین‌طور. اگر اینگونه است که کسی از زندانیان به کرونا مبتلا شده چرا دولت کتمان می‌کند.»

گفتنی است عربستان همچنان به اقدامات خود درباره محاکمه گروهی از نویسندگان و روشنفکران از جمله «صلاح الحیدر» و «بدر الابراهیم» [ که هر دو دارای تابعیت عربستانی-آمریکایی هستند] ادامه می‌دهد.

در این وبگاه نوشته شده «دفتر دولتی تماس‌های بین‌المللی» که مسئول پیگیری درخواست‌های رسانه‌های خارجی است به سوالات بلومبرگ جواب نداد. 

نگرانی خانواده این زندانیان با مرگ دو زندانی معروف به نام‌های «عبدالله الحامد» و «صالح الشیحی» افزون شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار