رزاقی گفت: پیش بینی می کنیم حدود یک ماه پس از پایان پذیره نویسی پالایشی یکم، معاملات ثانویه آن شروع شود.

به گزارش خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، داوود رزاقی مدیر صندوق سرمایه‌گذاری پالایشی یکم در برنامه گفت و گوی ۱۸:۳۰ شبکه خبر در خصوص جزئیات پذیره نویسی پالایش یکم تصریح کرد: ۱۵ درصد سهام ۴ پالایشگاه تهران،  اصفهان، بندرعباس،  تبریز در این دوره عرضه شده است. سقف  خرید مجموع سهام دارا یکم و دوم مجموعا ۵ میلیون تومان است.

او در خصوص تاثیرات دارایکم بر بازار سرمایه گفت: دارایکم به قیمت هر واحد، ۱۰ هزار تومان پذیره نویسی شد که متقاضیان می توانستند تا سقف ۲۰۰ واحد خرید کنند. وقتی معاملات ثانویه آن شروع شد  ارزش این سهام ۳.۴ برابر شد و به ۳۴ هزار تومان رسید  سپس تا ۱۶ هزار و ۵۰۰ تومان پایین آمد اما اکنون قیمت هر سهم دارایکم ۲۰ هزار تومان  است یعنی ارزش ۲میلیون تومان امروز حداقل به ۴ میلیون تومان افزایش یافته است.

رزاقی تصریح کرد: پذیره نویسی دارادوم از امروز  شروع شده و تا ۴ شنبه  ۱۹ شهریور ادامه خواهد داشت.

این مقام مسئول بیان کرد: طبق مصوبه هیات وزیران سقف خرید ۲ صندوق دارایکم و دارادوم ۵ میلیون تومان است و  اگر فردی ۲ میلیون تومان دارایکم خریده باشد به میزان ۳ میلیون تومان امکان خرید دارادوم دارد.

رزاقی گفت: خرید این سهام محدودیت سنی ندارد .هر شخص حقیقی ایرانی که دارای کد ملی است می تواند هم از طریق بورس و هم از درگاه بانکی اقدام به خرید این سهام کند.

مدیر صندوق سرمایه‌گذاری پالایشی یکم افزود: شرکت‌ها و افراد غیر حقیقی نمی‌توانند این سهام را خریداری کنند.

او ادامه داد: برای خرید نیاز به ثبت نام در سجام نیست اما برای فروش کد بورسی نیاز است.

رزاقی بیان کرد: دو هفته زمان برای پذیره نویسی این سهام گذاشته شده است و افراد در شبکه بانکی می توانند در ۲۴ ساعت شبانه روز و غیرحضوری اقدام به خرید کنند بنابراین مشکلی در خصوص ازدحام پیش نخواهد آمد.

او ادامه داد: ۱۵ بانک در فروش  سهام دارادوم همکاری دارند که بانک های اقتصاد نوین،  ملی،  سپه،  مسکن، قرض الحسنه مهر ایران،  رفاه کارگران،  توسعه تعاون،  ملت،  تجارت،  کشاورزی،  صادرات،  پست بانک،  کارآفرین،  پارسیان و پاسارگاد هستند.

مدیر صندوق سرمایه‌گذاری پالایشی یکم گفت: معاملات ثانویه دارایکم حدود یک ماه بعد از پایان پذیره نویسی آن انجام گرفت. پیش بینی می کنیم حدود یک ماه پس از پایان پذیره نویسی پالایشی یکم ،معاملات ثانویه  آن شروع  شود.

او گفت: با توجه به ۲۰ درصد تخفیف و مثبت شدن روند بازار، استقبال خوبی را در دارایکم شاهد بودیم. امیدواریم در دارا دوم هم شاهد این روند باشیم.

این مقام مسئول افزود: با توجه به روند بازار و شاخص بورس شاهد رشد حتی ۴ برابری ارزش سهام بودیم. اگر قیمت سهم چهار پالایشگاه روند صعودی باشد شاهد ادامه استقبال مردمی خواهیم بود.

رزاقی گفت: هر فرد ایرانی فقط یک با می‌تواند و تنها از یک بانک از این سهام خریداری کند؛ و در غیر این صورت یعنی اگر از چند بانک خریداری کند عودت داده می‌شود و فقط یکی محسوب می‌شود.

وی افزود: برای انجام معاملات ثانویه باید زمان بیشتری برای بررسی مغایرت‌ها داده شود و یک زمان لازم است تا به این امر پرداخته شود که حدود یک ماه و یا بیشتر تخمین زده می شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: پالایش یکم ، بورس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار