فرماندار کرمانشاه گفت : ۶۰ طرح عمرانی و اقتصادی با ۳۸۸ میلیارد تومان اعتبار به مناسبت هفته دولت در این شهرستان افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

بهره برداری از ۶۰ طرح عمرانی و اقتصادی در شهرستان کرمانشاهبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ فضل‌الله رنجبر فرماندار کرمانشاه گفت : ۳۰ طرح و پروژه عمرانی با اعتبار بیش از ۸۶ میلیارد تومان در هفته دولت افتتاح و یا عملیات اجرایی آن شروع می‌شود.

او یکی از این پروژه‌های عمرانی را بهره‌برداری از گازرسانی به ۵۹ روستا عنوان کرد و گفت : این طرح و پروژه عمرانی با اعتبار ۱۰.۵ میلیارد تومان افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

فرماندار کرمانشاه با اشاره به اقدامات قابل توجه برای روستا‌ها و حل مشکلات زیرساختی، افزود: ۳۲ روستا قبل از این دولت در کرمانشاه از نعمت گاز برخوردار بودند که طی این هفت سال مجموعه روستا‌های گازدار حوزه شهرستان به ۴۶۴ روستا افزایش یافته است.

او ادامه داد: تنها سه روستا از بخش بیلوار باقی مانده که این بخش از نعمت ۱۰۰درصدی گاز برخوردار شود و همچنین یک پروژه ۹۶ روستایی هم در بخش محروم سرفیروزآباد توسط سه پیمانکار در دست اجرا است.

رنجبر با اشاره به مشکلات اقتصادی و دغدغه بیکاری، گفت: در راستای توجه به موضوع اقتصادی به ویژه اشتغال که دغدغه آحاد جامعه است، ۳۰ طرح اقتصادی با ۳۰۲ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری همراه با ۹۰۰ فرصت شغل در هفته دولت افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

کارگاه تولیدی ماسک سه لایه با ۱۴ میلیارد تومان و ۱۵۰ فرصت شغلی؛ کارگاه تولید ماسک N ۹۵ و تولید البسه پزشکی با ۶ میلیارد تومان و ۳۰ فرصت شغلی؛ کارگاه پورجاوید در زمینه تولید مواد ضدعفونی، تولید ماسک، دستکش و البسه پزشکی با ۳ میلیارد و ۶۰ نفر اشتغالزایی؛ طرح توسعه صنعت گستر با ۱۰ میلیارد و ۳۲ فرصت شغلی، کلنگ زنی طرح تولید کاشی و سرامیک بزرگ با یک‌هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری که پس از بهره‌برداری و اتمام یک‌هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی را ایجاد خواهد کرد از اهم پروژه‌های اقتصادی هفته دولت کرمانشاه بوده که فرماندار این شهرستان به آن‌ها اشاره کرد.

او گفت: فرآوری عسل با ۳ میلیارد تومان و ۱۵ فرصت شغلی، سردخانه ۲ مداره با ۵ میلیارد تومان و پنج فرصت شغلی گلخانه‌ها، ده‌ها طرح دیگر در اجرای سیستم‌های آبیاری پرواربندی آبزیان طرح اقتصادی هستند که در این ایام به بهره‌برداری می‌رسد.

رنجبر ادامه داد: در همین وضعیت رسیدگی به روستا‌ها طی هفت سال گذشته، ۶۴ میلیارد تومان در اختیار دهیاری‌ها و روستا‌های فاقد دهیاری از طریق بخشداری در زمینه بهبود عبور و مرور، جدول‌گذاری، آسفالت، کانال‌کشی در سطح روستا‌ها صورت گرفته به طوریکه با انجام این اقدامات مردم تمایل بیشتری برای برگشت از شهر به روستا دارند.

او گفت: بالغ بر ۱۴۰ میلیارد تومان فقط در زلزله برای بخش‌های ماهیدشت و کوزران و برخی از موارد تعمیری در شهر کرمانشاه هزینه شد فقط در حوزه بخش‌ها توانستیم نزدیک به ۳ هزار واحد مسکن روستایی را احداث و یا تعمیر کنیم.

فرماندار کرمانشاه گفت: در سیل نزدیک به ۲۳ میلیارد برای ۹۰ واحد شهری تعمیری و ۴۲۳ واحد روستایی هزینه شده است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.