دونالد ترامپ با انتشار پیامی در حساب توئیتری خود اعلام کرد که سران چین تمایل دارند جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری این کشور پیروز شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا طی پیامی در حساب توئیتری خود گفت که چین علاقه دارد جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شود.

ترامپ این را هم گفت که این اتفاق هرگز نخواهد افتاد. او هشدار داد که اگر جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شود، چین صاحب آمریکا خواهد شد!

در پیام توئیتری ترامپ آمده است: «رسانه های دولتی و رهبران چین می خواهند که بایدن در انتخابات آمریکا پیروز شود. اگر این اتفاق بیفتد (که رخ نخواهد داد)، چین صاحب کشور ما می شود و بازارهای سهام ما به معنای واقعی کلمه سقوط خواهند کرد!»

تنها حدود دو ماه به انتخابات آمریکا باقی مانده و بر اساس نظرسنجی‌ها جو بایدن وضعیت بهتری دارد و به طور میانگین از رقیب جمهوری خواه خود ده درصد پیش است. ترامپ در واکنش به پیشتازی بایدن مدعی شده که نتایج نظرسنجی‌ها جعلی است و اینکه طی انتخابات پیشین ریاست جمهوری هم هیلاری کلینتون وضعیت بهتری در نظرسنجی ها داشت اما نهایتا متحمل شکست شد. 

شیوع ویروس کرونا و ناتوانی کاخ سفید در مبارزه موثر با پیامدهای منفی اقتصادی این ویروس در آمریکا، محبوبیت ترامپ را شدیدا کاهش داده است. خشونت های اخیر در پی قتل جورج فلوید و عدم موضع گیری قاطع از سوی ترامپ در محکومیت نژادپرستی و تبعیض ساختاری در آمریکا از جمله عامل مهم دیگری است که به افزایش محبوبیت بایدن منجر شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار