میزان خرید تضمینی گندم توسط شبکه تعاون روستایی خراسان شمالی امسال با ۸.۲ درصد رشد نسبت به پارسال به ۱۹ هزار و ۷۹۶ تن رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، مدیر تعاون روستایی خراسان شمالی گفت : تا پایان مردادماه ۱۹ هزار و ۷۶۹ تن گندم تضمینی توسط شبکه تعاون روستایی استان از کشاورزان خریداری شده و حال آنکه این رقم در سال قبل از ۱۸ هزار تن تجاوز نکرد.

جلیل رمضانی افزود : پارسال سهم خرید تضمینی تعاون روستایی از کل خرید تضمینی گندم استان ۱۳ درصد بود، اما در امسال سهم این شبکه از کل خرید ۱۲۶ هزار و ۸۶۵ تنی استان افزایش یافته و به حدود ۱۶ درصد رسیده است.


بیشتر بخوانید 


او گفت : ۱۵ مرکز خرید از ابتدای آغاز برداشت گندم در امسال در استان فعال شده بود که با وجود اتمام کار خرید گندم در برخی شهرستان ها، هنوز ۶ مرکز برای دریافت گندم کشاورزان فعال هستند.

او افزود : ۱۷ هزار و ۳۰۰ تن گندم از مجموع گندم خریداری شده توسط مراکز خرید به کارخانه‌های آرد و سیلو‌های استان تحویل شده و بقیه محصول خریداری شده نیز به تدریج به این مراکز منتقل می‌شود.

مدیر تعاون روستایی خراسان شمالی افزود : تعاون روستایی امسال به عنوان تنها مباشر خرید تضمینی دانه روغنی کلزا در استان سه هزار و ۲۴۷ تن کلزا نیز از کشاورزان خریداری و به کارخانه‌های روغن کشی تحویل داده است که این رقم نسبت به سال قبل ۱۸۰ تن افزایش دارد.

انتهای پیام/ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.