سرهنگ جمالی در خصوص کلاهبرداری در قالب اجاره کارت‌های بانکی هشدار داد.

شهروندان مراقب کلاهبرداری در قالب اجاره کارت‌های بانکی باشندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام  ، سرهنگ علی جمالی رئیس پلیس فتا استان ایلام در خصوص کلاهبرداری در قالب اجاره کارت‌های بانکی هشدار داد و گفت: مجرمان سایبرى با انتشار تبلیغاتى جعلی با عناوین مختلف مانند کاریابی در شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های درج آگهی از شهروندان کلاهبرداری می‌کنند.

او ادامه داد: کلاهبرداران پس از ارتباط با شهروندان عنوان می‌کنند که می‌بایست افتتاح حساب نموده و سپس کارت بانکى را در اختیار آن‌ها قرار دهند و به این ترتیب در ازاى تراکنش‌هاى مالى که با کارت انجام مى‌شود مبالغى به عنوان سود به صاحب کارت پرداخت مى‌گردد.

جمالی اظهار کرد: در واقع مجرمان سایبرى با اجاره کارت‌هاى بانکى به دنبال پاک کردن ردپاى خود در کلاهبردارى‌هاى سایبرى هستند.

رئیس پلیس فتا ایلام بیان کرد: پس از مشخص شدن موضوع توسط پلیس ، مالک کارت بانکی مسئولیت قانونی نگهداری و استفاده شخصی از کارت را به عهده دارد و در صورت واگذاری آن به افراد غیر، تحت هر عنوانی برابر قانون باید پاسخگو باشد و در جرایم کلاهبرداری با کارت این قبیل افراد معاونت در جرم علیه آنان اعلام می‌گردد.

او مطرح کرد: به شهروندان گرامی توصیه می‌کنیم به هیچ عنوان فریب اینگونه تبلیغات را نخورده و کارت بانکى خود و اطلاعات آن نظیر رمز دوم را در اختیار افراد دیگر قرار ندهید.

انتهای پیام/ ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.