زمین‌های راکد در شهرک‌های صنعتی اردبیل آزاد سازی می‌شوند

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل گفت: در راستای حمایت از واحد‌های صنعتی تعطیل و نیمه فعال زمین‌های راکد در شهرک‌های صنعتی اردبیل آزاد سازی می‌شوند.

محمد اهلی، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، با اشاره به ضرورت حمایت از واحد‌های صنعتی تعطیل و نیمه فعال، از برنامه‌های این شرکت برای آزاد سازی قرارداد‌های راکد و بلا استفاده در شهرک‌های صنعتی استان اردبیل خبر داد.

او یکی از برنامه‌های مهم این شرکت در راستای آزاد سازی قرارداد‌های رها شده و بلا استفاده در شهرک‌های صنعتی را برگزاری جلسات هیات حل اختلاف و داوری برشمرد و افزود: هدف از تشکیل این جلسات، آزاد سازی اراضی راکد در شهرک‌های صنعتی و حمایت از سرمایه گذاران واقعی است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل ادامه داد: جلسات هیات حل اختلاف و داوری با حضور نمایندگان واحد‌های صنعتی برگزار گردیده و در این جلسات، ضمن حمایت از طرح‌هایی که قابلیت اجرایی دارند اقدامات قانونی نسبت به تعیین تکلیف طرح‌های صنعتی راکد و نیمه فعال انجام می‌شود.

اهلی افزود: به منظور جلوگیری از تضییع حقوق بیت المال و در راستای حمایت از سرمایه گذاران واقعی، پرونده قرارداد‌های راکد و غیرفعال در جلسات هیات حل اختلاف و داوری مطرح و پس از بررسی دلایل و مستندات طرف‌های قرارداد، نسبت به آزادسازی این اراضی و واگذاری زمین به متقاضیان جدید سرمایه گذاری اقدام می‌شود.

او ادامه داد: بر اساس مقررات قانونی و قرارداد منعقده فی مآبین موظف به احیاء و فعال نمودن زمین‌های رها شده در شهرک‌های صنعتی هستیم که پس از سپری شدن مراحل فسخ قرارداد از طرق قانونی و برای جلوگیری از ایجاد رانت در شهرک‌های صنعتی، این موضوع به طور جدی در دستور کار این شرکت قرار دارد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل همچنین یکی دیگر از اقدامات شرکت شهرک‌های صنعتی برای جلوگیری از ایجاد رانت و دلال بازی در شهرک‌های صنعتی را جلوگیری از تغییر نام قرارداد تا زمان اخذ پروانه بهره برداری دانست و افزود: با اجرای این دستورالعمل، انتقال واحد صنعتی به خریدار جدید منوط به اخذ پروانه بهره برداری خواهد بود که این امر تا حدودی سفته بازی در شهرک‌های صنعتی را کاهش می‌دهد.

اهلی به خریدارانی که مبادرت به خرید واحد صنعتی به صورت قولنامه‌ای و یا وکالتی می‌نمایند توصیه کرد تا قبل از هرگونه خرید نسبت به استعلام از شرکت شهرک‌های صنعتی در خصوص میزان بدهی، مشکلات حقوقی و بانکی و سایر موارد لازم اقدام نمایند تا دچار تضرر نشوند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.