مدیر کل شیلات سیستان و بلوچستان (آبهای داخلی) گفت: ۱۶ باب استخر پرورش ماهی ویژه تولید بچه ماهی در هفته دولت با حضور استاندار در شهرستان زهک افتتاح شد.

عیسی میرانی‌شاهرودی مدیر کل شیلات سیستان و بلوچستان (آبهای داخلی) در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: ۱۶ باب استخر پرورش ماهی ویژه تولید بچه ماهی درهفته دولت با حضور استاندار، نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی، معاون استاندار و شماری از مدیران و مسوولان دستگاههای اجرایی این استان در شهرستان زهک افتتاح شد.

عیسی میرانی‌شاهرودی اظهار داشت: این استخرها در مساحتی حدود ۲ هکتار احداث شده که با بهره برداری از آنها ۲ میلیون قطعه بچه ماهی گرمابی به ظرفیت تولید بچه ماهی مرکز افزوده خواهد شد.

او گفت: بچه ماهیان تولیدی در استخرهای پرورشی و منابع آبی استان رهاسازی خواهند شد.

مدیر کل شیلات سیستان و بلوچستان (آبهای داخلی) افزود: در سالجاری ۶۰ میلیون قطعه لارو ماهی گرمابی در این مرکز تولید شده که حدود ۳۰ میلیون در منابع آبی استان و بقیه در استخرهای مرکز و استخرهای بخش خصوصی جهت تولید بچه ماهی رهاسازی شده است.

 سیستان و بلوچستان به سبب گستردگی منابع آبی دارای ۲ اداره کل شیلات مستقر در زابل و چابهار است که اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان (آب‌های داخلی) مستقر در زابل واقع در شمال استان وظیفه کنترل و حمایت از منابع آبی داخلی و اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان مستقر در بندر چابهار واقع در جنوب استان در حوزه آب‌های دریای عمان فعال هستند.

زهک از توابع استان سیستان و بلوچستان در ۲۱۰ کیلومتری شمال زاهدان مرکز این استان و در همسایگی ولایت نیمروز افغانستان قرار دارد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار