نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه اعلام کرد کمیته قانون اساسی سوریه امروز پنجشنبه پس از دریافت مجوز از مقامات بهداشتی سوئیس کار خود را از سر می‌گیرد.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، گیر پدرسن، نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه امروز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد کمیته قانون اساسی سوریه (SCC) کار خود را اواخر امروز پنجشنبه با برگزاری جلسات رو در رو پس از دریافت مجوز از مقامات بهداشتی سوئیس از سر می‌گیرد.

نشست کمیته قانون اساسی سوریه اولین بار پس از یک استراحت نُه ماهه در ژنو در روز دوشنبه تشکیل شد، اما این کمیته موفق شد فقط یک جلسه در صبح برگزار کند. پس از آن مجبور شد کار خود را به حالت تعلیق درآورد، زیرا سه مورد مبتلا به کووید-۱۹ در بین اعضای این هیئت تأیید شد. در نتیجه تمام شرکت کنندگان در اتاق‌های هتل خود قرنطینه شده و آزمایشات جدید توسط مقامات بهداشتی سوئیس انجام شد.

پس از آزمایش‌های اضافی و مشاوره‌های بیشتر پزشکی و تخصصی، به دفتر فرستاده ویژه به طور رسمی از سوی مراجع ذی‌صلاح بهداشت و درمان اطلاع داده شد که ماهیت آن موارد به گونه‌ای است که کمیته قانون اساسی می‌تواند جلسات خود را با فاصله کامل اجتماعی و تدابیر بهداشتی از سر بگیرد.

پس از مشورت با همکاران و اعضای کمیته، این جلسات امروز در ساعت ۱۴ در ژنو از سر گرفته می‌شود.

فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه میزبان سه تیم ۱۵ نفره از سوریه است و قدرت‌های جهانی و منطقه‌ای شامل آمریکا، روسیه، ایران و ترکیه نیز در حاشیه این نشست حضور دارند.

قرار است گروه بزرگتری متشکل از ۱۵۰ نماینده از سوریه در هفته‌های آینده در مذاکرات صلح حاضر شوند. مخالفان خواستار تنظیم یک قانون اساسی جدید برای سوریه هستند، در حالی که دولت می‌گوید اصلاحات باید بر اساس قانون اساسی کنونی باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار