نقش شیوخ و بزرگان اقوام ، در ریشه‌کنی ویروس کرونا

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند گفت: شیوخ محترم در ایام محرم به ویژه در تاسوعا و عاشورا به افراد عشیره خود توصیه کنند دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،اسماعیل زمانی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند روز پنجشنبه در دیدار با تنی چند از سران شیوخ این منطقه به مناسبت گرامیداشت هفته دولت گفت: شیوخ محترم در ایام محرم به ویژه در تاسوعا و عاشورا که همزمان با اپیدمی بیماری کرونا است به افراد عشیره خود توصیه کنند دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند زیرا در صورت بازگشت موج کرونا به منطقه به لحاظ بهداشتی و اقتصادی وارد رکود جدی خواهیم شد.

او افزود: ما اکنون در وضعیت خوبی قرار داریم ولی در صورت بازگشت به وضعیت قرمز شرایط بدتری نسبت به گذشته را تجربه خواهیم کرد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند ، بر لزوم رعایت دسورالعمل‌های بهداشتی در ایام عزاداری ماه محرم توسط مردم تاکید کرد و گفت: عزاداری ماه محرم امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا متفاوت از گذشته خواهد بود و سران شیوخ رسالت سنگینی در حفظ سلامت مردم بر عهده خواهند داشت.

زمانی ادامه داد: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و اجرای صحیح فاصله‌گذاری اجتماعی توسط مردم در ایام عزاداری ماه محرم، سلامت جامعه را به همراه دارد.

او در خصوص برگزاری مراسم‌های حسینی در شرایط کرونایی با اشاره به درگیر شدن کشور با این بیماری از اسفند پارسال تاکنون افزود: عمده چالش این بیماری حضور در تجمع‌هاست و ضرورت دارد افراد با پرهیز از ازدحام و تجمع در کاهش شیوع این بیماری اقدام کنند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند با اشاره به توصیه پزشکان مبنی بر کاهش تجمع‌ها، ادامه داد: پیشنهاد می‌شود با توجه به اینکه به دلیل شرایط سخت موجود، امکان برگزاری تجمع‌ها نیست، جلسات معرفتی و روضه‌ها به صورت محافل خانوادگی تشکیل شود.

زمانی ادامه داد:امیدواریم شما شیوخ مورد تایید مردم ، در اجرای تکلیف و رسالت در جلوگیری از شیوع ویروس منحوس تاثیرگذار باشید.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.