رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه گفت: دادگستری آموزش‌های حقوق لازم را به مردم ارائه می‌دهد و آن‌ها را به زیستن مسالمت‌آمیز در کنار یکدیگر ترغیب می‌کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛  پرویز توسلی‌زاده رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه روز پنجشنبه در نشست هماهنگی و اجرایی کردن نحوه استفاده از ظرفیت اساتید دانشگاه در برنامه‌های داوری، میانجی گری و تنظیم قرارداد‌های بنگاه‌های معاملات ملکی با بیان اینکه یکی از کانون‌های پرونده ساز در جامعه به دلیل ماهیت کاری آن‌ها بنگاه‌های معاملات ملکی است، گفت: بخش زیادی از پرونده‌های گسیل شده به دادگستری از این ناحیه سرچشمه می‌گیرد.

او یادآور شد: نبود آگاهی‌های حقوقی در بین مردم سبب شده است انعقاد قرارداد‌های خارج از چارچوب کارشناسی و حقوقی صورت گیرد و همین موضوع تشکیل پرونده‌های حقوق در دادگستری را رقم می‌زند.

او تاکید کرد: بر ماست که هزینه جرم و اختلاف بین آن‌ها و به تبع آن تشکیل پرونده در دادگستری را برای مردم تشریح کنیم و اجازه ایجاد اختلاف را ندهیم و تا جایی که ممکن است و مردم اختلافات را خارج از دستگاه قضایی حل کنند و از ورود به دادگستری خودداری نمایند.

توسلی‌زاده گفت: با قدری گذشت و داشتن دانش حقوقی بسیاری از اختلافات موجود را از بین برد و به سمت جامعه‌ای خارج از نزاع حرکت کرد و این ممکن است اگر با هم مشورت کنیم و اراده حل مشکلات را با کمک همدیگر داشته باشیم.


انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.