افتتاح دومین مرکز تکثیر و نگهداری کل و بز وحشی در چهارمحال و بختیاری

همزمان با هفته دولت، دومین مرکز تکثیر و نگهداری کل و بز وحشی در چهارمحال و بختیاری افتتاح شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، همزمان با هفته دولت، دومین مرکز تکثیر و پرورش کل و بز وحشی با حضور مسئولان استانی چهارمحال و بختیاری، در شهرستان سامان افتتاح شد.

شهرام احمدی مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: طرح تکثیر و پرورش کل و بز وحشی در زمینی با مساحت ۲۰ هزار مترمربع در نزدیکی پل تاریخی هوره با اعتباری بالغ بر ۱۶ میلیارد ریال افتتاح شد.


بیشتر بخوانید


او افزود: پیگیری‌های متقاضی بخش خصوصی برای احداث طرح تکثیر و نگهداری کل و بز وحشی از سال ۱۳۹۴ آغاز شد.

احمدی اضافه کرد: پس از بازدید کارشناسان این اداره کل و انجام مکاتبات با سازمان حفاظت محیط زیست و طرح موضوع در هشتاد و سومین کمیته فنی طرح‌های تکثیر و پرورش پستانداران وحشی در اسارت درسال ۱۳۹۸، موافقت نامه این طرح صادر شد.

او ادامه داد: این طرح برای نگهداری ۲۰ رأس کل و بز وحشی پیش‌بینی شده است.

احمدی گفت: در مرحله اول فعالیت این طرح ۶ رأس کل و بز از ماکوی ارومیه پس از انجام قرنطینه و تأیید سلامت دامپزشکی، به این مرکز منتقل می‌شود.

او افزود: گونه‌هایی که در طبیعت آسیب دیده‌اند و امکان بازگشت به طبیعت برای آن‌ها وجود ندارد به این مراکز منتقل می‌شوند.

احمدی اضافه کرد: این طرح، اشتغال زا بوده و نیازمند توجه و همراهی مسئولان برای استفاده از جنبه‌های اکوتوریسمی است.

او ادامه داد: مرکز تکثیر و پرورش کل و بز وحشی می‌تواند مکانی برای زاد و ولد گونه وحشی کل و بز باشد که در حفظ گونه و احیای آن نقش بسزایی داشته و زمینه برای انجام مطالعات علمی و پژوهشی را فراهم می‌کند.

احمدی گفت: دستورالعمل تکثیر و پرورش پستانداران وحشی در اسارت، مشتمل بر ۱۳ ماده و ۵۶ بند توسط سازمان حفاظت محیط زیست کشور تدوین شده است.

او افزود: در این دستورالعمل بر عدم دورگه گیری، ارسال گزارش اتفاقات و تلفات و بیماری‌های مسری به طور مستمر به حفاظت محیط زیست تأکید شده است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار