به مناسبت هفته دولت ۲۵ طرح ارتباطی با اعتبار ۲۴۹ میلیارد تومان در استان فارس افتتاح شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس گفت: این طرح‌ها در حوزه اپراتور‌های تلفن همراه، اپراتور اول شامل نصب و راه اندازی ۲۳ سایت جدید و ارتقای ۱۴۲ سایت به نسل سه و چهار اینترنت پرسرعت، برای اپراتور دوم نصب و راه اندازی ۱۲ سایت جدید و ارتقای ۳۴۰ سایت به تکنولوژی نسل سه و چهار و برای اپراتور سوم نصب و راه اندازی سه سایت جدید در سطح استان است.

مهرداد سهرابی افزود: در حوزه خدمات شرکت مخابرات ایران، طرح‌ها در بخش‌های تلفن ثابت شامل توسعه شبکه فیبرنوری، مرکز تلفن کم ظرفیت و پرظرفیت و FTTB، در بخش دیتا شامل FTTH و VDSL و در بخش ترانسمیشن شامل لاین و ماکس و CWDM آماده بهره برداری شده است.

او  تصریح کرد: طرح‌های شرکت ارتباطات زیرساخت در استان فارس شامل توسعه و تکمیل زیرساخت برق به ظرفیت ۱۵ هزار و ۳۶۰ کیلو وات برای تامین برق طرح ها، افزایش ۲۵ درصد توسعه شبکه دیتای بین الملل و توسعه و تکمیل زیرساخت برق به ظرفیت ۱۴ کیلو وات است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس اظهارداشت: طرح‌های پژوهشگاه فضایی ایران در استان شامل طراحی و ساخت نمونه‌های باتری لیتیوم یون فضایی، بسته باتری با سیستم مدیریت ماهواره با الزامات کاملا فضایی، طراحی و ساخت سامانه هواپایه بهینه شده با قابلیت استخراج برخط تصاویر، طراحی و ساخت حسگر خورشیدی و بستر تست و صحه سنجی است.

پژوهشکده مکانیک در سال ۱۳۶۵ با هدف تأمین بخشی از نیاز‌های فنی و مهندسی مراکز صنعتی کشور و ارائه خدمات به این بخش‌ها در شیراز تأسیس شده و سپس در سال ۱۳۹۰ به پژوهشگاه فضایی ایران که از زیرمجموعه‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است منتقل و در شیراز عهده دار انجام بخش‌هایی از مأموریت‌های پژوهشگاه فضایی ایران در حوزه‌های مختلف است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار