وزیر دفاع روسیه اعلام کرد بزودی برخی سربازان و افسران نیرو‌های مسلح این کشور علیه کرونا واکسن دریافت می‌کنند.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آر. تی عربی، سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه امروز (جمعه) از واکسیناسیون اجباری برخی از گروه‌های نیرو‌های مسلح این کشور علیه کرونا خبر داد.

او در سخنانی در شبکه تلویزیونی نظامی روسیه اعلام کرد: برخی از گروه‌های سربازان و افسران نیرو‌های مسلح روسیه به صورت اجباری علیه کرونا واکسینه می‌شوند.

شویگو گفت: واکسیناسیون اجباری در ابتدا برای آن دسته از سربازان و افسرانی اجرای خواهد شد که در مأموریت‌های مقطعی در مراکزی دورتر از پایگاه‌های مرکزی خود حضور دارند.

او افزود: لیستی از افرادی که در درجه نخست باید این واکسن را دریافت کنند تهیه کرده‌ایم، زیرا شمار بسیار زیادی از نیرو‌های نظامی روسیه در نبرد‌های مقطعی طولانی مدت و به دور از یگان و پایگاه خود حضور دارند.

شویگو به عنوان مثال از واکسیناسیون اجباری یگان‌های نیروی دریایی که در زیردریایی‌ها فعالیت می‌کنند خبر داد، زیرا در صورت بیماری یکی از این افراد، تیم به صورت کامل به کشور بازنخواهد گشت و جان افراد در خطر است.

او همچنین اعلام کرد: افرادی که در بخش موشک‌های راهبردی فعال هستند و در طول شبانه روز در حال ماموریت هستند باید در درجه نخست علیه ویروس کرونا واکسینه شوند. نمی‌توانیم اجازه دهیم این جوانان در معرض ابتلا قرار بگیرند، زیرا ممکن است قدرت‌های دفاعی ما تضعیف شود.

واکسن روسی کرونا از سوی موسسه گامالیای مسکو و وزارت دفاع روسیه ساخته و در ۱۱ اوت به طور رسمی از سوی دولت به ثبت رسید و قرار است در هفته آینده استفاده از آن آغاز شود.

وزارت بهداشت روسیه نیز تائید کرد واکسن روسی تمامی مراحل آزمایشی را با موفقیت پشت سر گذاشته و توانایی آن در ایجاد ایمنی در برابر ویروس کرونا به اثبات رسیده است.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار