رئیس‌جمهور ترکیه در تماس تلفنی با دبیرکل ناتو درباره تنش‌ها با یونان، اعلام کرد این کشور همچنان به حمایت از حقوق و منافع خود در هر مکان و زمان ادامه خواهد داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در گفت‌وگویی تلفنی با ینس استولتنبرگ، دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) درباره تنش‌های این کشور و یونان بر سر اکتشاف و استخراج منابع گازی در دریای مدیترانه تاکید کرد این کشور از منافع و حقوق خود دفاع می‌کند.

پیش از این نیز وزارت امور خارجه ترکیه در واکنش به اعلام ایجاد تحریم‌های اتحادیه اروپا ضد ترکیه بر سر تنش‌ها با یونان اعلام کرد اتحادیه اروپا صلاحیت این اقدام را ندارد.


بیشتر بخوانید:


رجب طیب اردوغان بر همراهی ترکیه با راه‌حلی عادلانه که برای تمامی کشور‌های ساحلی دریای مدیترانه مزیت داشته باشد، تاکید کرد.

رئیس‌جمهور ترکیه در این گفت‌وگو تاکید کرد: ما همچنان به حمایت از حقوق و منافع خود در هر مکان و زمان ادامه خواهیم داد.

اردوغان در این تماس از سازمان پیمان آتلانتیک شمالی خواست تا به وظایف خود برای جلوگیری از اتخاذ گام‌های یکجانبه که به ضرر صلح منطقه‌ای است عمل کند.

جوزپ بورل، رئیس دستگاه سیاست خارجی اتحادیه اروپا تاکید کرد که بروکسل درباره تحریم ترکیه به دلیل ادامه عملیات اکتشاف و حفاری در مدیترانه به توافق رسیده است.

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، امروز (جمعه) در نشست سالانه اخبار تابستانی، با بیان آنکه کشور‌های عضو اتحادیه اروپا متعهد به حمایت از یونان در برابر ترکیه هستند، افزود با «امانوئل مکرون» رئیس‌جمهور فرانسه، مذاکراتی در این‌باره داشته است.

ترکیه پس از وقفه‌ای چند ساله، مجددا عملیات اکتشاف و حفاری را در شرق دریای مدیترانه آغاز کرده است، اقدام اخیر آنکارا با انتقاد تند مقامات یونانی همراه شده است. به گفته آتن منطقه‌ای که ترکیه در آن مشغول انجام عملیات اکتشاف است در محدوده اقتصادی یونان قرار دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار