مدیرعامل بانک صنعت و معدن کشور گفت: اگر مشکلات ما با کشور چین برای تامین منابع مالی پروژه برقی کردن خط راه آهن تهران_مشهد حل و فصل شود، آن پروژه را محقق خواهیم ساخت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حسین مهری مدیرعامل بانک صنعت و معدن کشور در اتاق بازرگانی خراسان رضوی، درباره خدمات این بانک در تامین اعتبار پروژه‌های کشور از جمله خراسان رضوی، گفت: از ابتدای سال۱۳۹۲، قریب به ۷ هزار و ۵۰۰ طرح را تامین اعتبار نموده‌ایم و حدود ۴.۵ میلیارد یورو را نیز در قالب تسهیلات به این بخش پرداخت کرده یا در حال تامین آن هستیم.

او افزود: هم اکنون تعهدات اعتباری بانک صنعت و معدن در بخش فاینانس، صندوق توسعه ملی، منابع بانک مرکزی و منابع داخلی این بانک، ۱۵.۳ میلیارد یورو برآورد می‌شود که بخش عمده آن نیز در حال اجرا می‌باشد و از جمله آن می‌توان به تامین منابع مالی برقی کردن خط راه آهن تهران- مشهد اشاره کرد که اگر مشکلات ما با کشور چین برای تامین منابع مالی این پروژه حل و فصل شود، آن را محقق خواهیم ساخت.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن کشور با اشاره به اولویت‌های تعریف شده در این بانک برای اقدامات سال ۹۹ نیز ادامه داد: اولویت نخست ما تامین سرمایه در گردش برای واحد‌های تولیدی، صنعتی و معدنی است، زیرا حفظ اشتغال موجود را در گرو این موضوع  می‌دانیم.
 

بیشتربخوانید



مهری بیان کرد: در پنج ماه گذشته به رغم تعطیلی‌ها و مشکلات ناشی از بحران شیوع کرونا در این حوزه عملکرد خوبی داشتیم و حتی ۷۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته  در پرداخت تسهیلات رشد را تجربه نمودیم.

او تصریح کرد: ما به دنبال کاهش ریسک صنعتگران هستیم، اما اگر تسهیلات ارائه دهیم و در قبال آن ماشین آلات وارد کشور نشود، مورد هجمه قرار می‌گیریم؛ بنابراین از صنعتگران درخواست می‌کنیم تا تسهیلات دریافتی خود را وارد فاز‌های بهره ور کرده و اهدافی که تخصیص این مبالغ دنبال می‌کند را محقق سازند.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن کشور تاکید کرد: اولویت دیگر ما، تامین اعتبار پروژه‌های نیمه تمام است که شامل ۷۰ طرح در کشور می‌شود؛ از این تعداد ۳ طرح مربوط به خراسان رضوی بوده و به دنبال آن هستیم تا طرح‌های مذکور را به مرحله بهره برداری برسانیم.

مهری، بحث شکل‌گیری زنجیره‌های ارزش را سومین اولویت این بانک برای امسال دانست و اظهار کرد: برای افزایش ارزش افزوده باید زنجیره‌های ارزش ایجاد و تقویت شوند تا به واسطه آن رقابت پذیری نیز افزایش یابد و در خراسان رضوی نیز در این زمینه در حال پیگیری‌های لازم هستیم.

او با بیان اینکه تورم و بیکاری دو دشمن اصلی و مانع بزرگ برای اقتصاد و زندگی اجتماعی در کشورمان محسوب می شوند، افزود: این دو مشکل در حال حاضر شئون مختلف اقتصاد و زندگی مردم را متاثر از خود ساخته و شیوع کرونا نیز بر ابعاد چالش موجود افزوده است به همین منظور برای عبور از موانع و مشکلات موجود، باید از شرایط همدیگر درک متقابلی داشته و در کنار یکدیگر، برای حل چالش ها، گام برداریم.

انتهای پیام//ف. ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.