استاندار خراسان شمالی به نقش مهم تعاونی‌ها اشاره کرد و گفت:مردم محور اصلی در تعاونی‌ها هستند لذا باید توجه جدی تری به تعاونی‌ها شود بنابراین طرح‌هایی برای توسعه و پیشرفت به آنان ارائه شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  محمد علی شجاعی استاندار خراسان شمالی افزود: سند توسعه شهرستان مسیر حرکت ما باید در راه خدمت رسانی به مردم باشد.

او استقرار تیم کارشناسی بازرسی استانداری در هفته آینده در شهرستان فاروج را الزامی دانست و گفت: مطالبات مردمی در حوزه‌های مختلف شهرداری، فرمانداری، ادارات شهرستانی و بخشداری‌ها پیگیری شود.

شجاعی با اشاره به اینکه شهرستان فاروج رتبه نخست تولید زعفران کشور و رتبه نخست تولید انگور استان را داراست عنوان کرد: لذا نیازی به معرفی ندارد، اما شاهد معیشت سخت و عدم درآمد مردم این شهرستان هستیم بنابراین سند توسعه استان به معنای دفترچه راهنما است.

او تاکید کرد: انگور و زعفران محور‌های توسعه شهرستان فاروج قرار گیرد و تغییر الگوی کشت، ترویج و توسعه در شهرستان فاروج که عمده معیشت مردم از راه کشاورزی است الزامیست.

استاندار خراسان شمالی گفت: در حوزه صنعت و معدن باید به سمت فرآوری محصولات معدن رفت، زیرا در این حوزه عقب هستیم که منجر می‌شود به سمت خام فروشی بروند لذا نیازمند ارائه طرح در این حوزه هستیم پس توسعه شرکت‌های کشت و صنعت و فرآوری محصولات کشاورزی در این شهرستان الزامیست.


بیشتر بخوانید


نماینده عالی دولت در استان اظهار داشت: حوزه گردشگری که مزیت دیگر شهرستان فاروج است باید توسعه و به روز شود تا جذب بیشتر گردشگر را شاهد باشیم.

شجاعی افزود:ارائه طرحی بزرگ و جامع گردشگری برای پیشرفت و توسعه فضای توریستی شهرستان فاروج با محوریت اداره کل میراث فرهنگی استان در دستور کار قرار گیرد و تا یک هفته آینده ارائه شود.

او افزود: نرخ اشتغال بانوان شهرستان فاروج ۷درصد از متوسط کشور، بالاتر است، اما باید فضای درآمد بیشتری را برای این قشر که عمدتا سرپرست خانوار هستند فراهم کرد.

استاندار خراسان شمالی اظهار کرد: ارتقای ۱۱ پله‌ای آمار فضای کسب و کار خراسان شمالی در کشور به معنای حال خوب استان است و این نشان دهنده تلاش و کوشش تمام اجزای حاکمیت است.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.