مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان از نظارت ۷۱ اکیپ ثابت وسیار دامپزشکی اصفهان بر ذبح دام‌های نذری در ایام محرم به ویژه تاسوعا و عاشورای امسال خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،شهرام موحدی مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان با تاکید بر صیانت از سلامت عزاداران حسینی اظهار داشت: در راستای ارتقای سطح بهداشت عمومی و حفظ و حراست از سلامت عزاداران حسینی و به رسم هرساله تعداد ۴۶ اکیپ ثابت و ۳۱ اکیپ سیار نظارت بهداشتی دامپزشکی ویژه ایام تاسوعا و عاشورای حسینی با حضور ۳۸ نفر دامپزشک، ۶۷ نفر بازرس بهداشتی گوشت و ۲۳ ناظر ذبح شرعی ساماندهی شده است.

او افزود: در ایام محرم سال گذشته بازرسی از دو هزار و ۷۰۲ رأس دام سبک و سنگین توسط اداره کل دامپزشکی استان اصفهان انجام شد.

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان با تاکید بر اینکه امسال نیز اکیپ‌های سیار دامپزشکی وظیفه خطیر نظارت بهداشتی بر ذبح دام‌های نذری را برعهده دارند، تصریح کرد: با هدف پیشگیری از بروز بیماری‌های خطرناک بین انسان و دام همچون بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو این اقدامات انجام می‌شود.

او بیان داشت: اگر چه توصیه می‌شود در شرایط همه گیری بیماری کووید ۱۹ و رعایت حداکثری دستورالعمل‌های بهداشتی ستاد کرونا و فاصله گذاری‌های اجتماعی، از کشتار دام خارج از نظارت بهداشتی خودداری شود و کشتار فقط در سطح کشتارگاه‌های دام انجام شود.

موحدی با تاکید بر این نکته که شهروندان می‌بایست دام خود را از میادین و مکان‌های مجاز عرضه دام زنده تحت نظارت دامپزشکی تهیه کنند، تصریح کرد: تمامی ۳۱ کشتارگاه دام استان اصفهان در روز‌های تاسوعا و عاشورای حسینی امسال از ساعت ۷ صبح الی ۱۳ فعال بوده و خدمات خود را به عموم هم استانی‌ها و هیئت‌های مذهبی ارائه می‌دهند.

او با تاکید بر رعایت نکات بهداشتی توسط شهروندان و با اشاره به اهمیت توجه به بیماری تب کریمه کنگو، افزود: به تمامی شهروندان و تمامی مسئولان هیئت‌های مذهبی استان اصفهان توصیه می‌شود، گوشت قربانی را به مدت حداقل ۲۴ ساعت در یخچال (دمای صفر تا ۴ درجه) نگهداری کرده و سپس برای طبخ غذا استفاده کنند.

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان گفت: در این ایام مردم می‌توانند با تلفن ۱۵۱۲ تماس بگیرند و راهنمایی و مشاوره لازم را از کارشناسان شبکه‌های دامپزشکی در سراسر استان دریافت کنند.

منبع:مهر

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.