رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بیجار از توزیع ۲۲۰ بسته غذایی نذر حسینی در شهرستان بیجار خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، حجت الاسلام عباس ایزدی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بیجارگفت: در راستای اجرای نیات واقفان این تعداد بسته غذایی با اعتباری بیش از ۸۸۰ میلیون ریال خریداری و در میان خانوار‌های نیازمند توزیع شد.

او با اشاره به اینکه خانوار‌های نیازمند توسط هیات مذهبی و مساجد شناسایی و معرفی شدند، افزود: این خانوار‌ها پیش از این طرح، بسته غذایی و کمک هزینه دریافت نکرده بودند و از نظر اقتصادی نیازمند محسوب می‌شوند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بیجار یادآور شد: با همکاری اداره تبلیغات اسلامی، ۶۰ بسته فرهنگی و بهداشتی به ارزش تقریبی هر بسته سه میلیون ریال در مجموع ۱۸۰ میلیون ریال با توجه به نیات واقفان خریداری و توزیع شد.

او تاکید کرد: یکی از مراسم شاخص دهه محرم هر سال همزمان با شب تاسوعای حسینی، برگزاری آیین عزاداری در بقعه متبرک حمزه عرب شهر بیجار است که امسال با توجه به شرایط ویژه کرونایی، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از ساعت ۱۷ عصر تا ساعت ۲۲ با سخنرانی، نوحه خوانی و اطعام عزاداران برگزار شد.

حجت الاسلام ایزدی گفت: دیگر مراسم باشکوه مذهبی در شهرستان، آیین رهروان زینبی در بقاع متبرک شهر پیرتاج است که روز بعد عاشورا با حضور دلدادگان و عاشقان حسینی برگزار خواهد شد.

او اضافه کرد: با توجه به شرایط ویژه برگزاری آیین عزاداری دسته‌های عزا در روز عاشورا، طبق آخرین هماهنگی به عمل آمده، اقامه نماز ظهر عاشورا با رعایت همه پروتکل‌های بهداشتی، یک جا و همزمان در مقابل خیابان آرامگاه آیت الله شیخ فاضل گروسی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.