فرماندار جم گفت: آتش سوزی در باغ‌های روستای خانیچه این شهرستان با کمک مردم و نیروهای امدادی پس از چهار ساعت تلاش خاموش شد.

محمد حسینی فرماندار شهرستان جم در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، بیان کرد: آتش‌سوزی در باغ‌های روستای خنیچه که ساعت ۱۳ امروز آغاز شده بود پس از چهار ساعت، حدود ساعت ۱۷:۱۵ مهار شد.

او ادامه داد: این روستا در ۲۰ کیلومتری شهر جم قرار دارد، اما به علت قرارگرفتن در منطقه‌ای کوهستانی به سختی می‌توان به آنجا رفت و دست‌کم این مسیر ۴۰ دقیقه طول می‎کشد.

فرماندار جم با اشاره به اینکه دشواری مسیر و وزش باد باعث شد که خاموش کردن آتش طولانی شود، افزود: در این حادثه تعدادی درخت نخل در آتش سوختند که تعداد آن‌ها و میزان آسیبیشان را جهاد کشاورزی بررسی و اعلام خواهد کرد.

حسینی بیان کرد: در روستای خنیچه فقط پنج خانوار زندگی می‌کنند و در این حادثه به کسی آسیب نرسید.

او گفت: نیرو‌های مردمی،بسیج، یگان حفاظت منابع طبیعی، آتش نشانی شهر بهارستان، پیمانکار جاده جم-فیروزآباد، هلال احمر، و شهرک پردیس در خاموش کردن آتش مشارکت داشتند.

فرماندار جم عنوان کرد: علت حادثه در دست بررسی است، اما به نظر می‌رسد بی توجهی افراد باعث این مشکل شده است.

شهرستان جم در منطقه‌ای کوهستانی در جنوب شرق بوشهر قرار دارد.

این شهرستان به علت داشتن آب و هوای مناسب،  یکی از مناطق حاصلخیز استان بوشهر به شمار می‌رود و باغ‌های مرکبات و خرما در آن وجود دارد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.