به دنبال شیوع فزاینده ویروس کرونا در کشور فرانسه، رکورد بیشترین مبتلایان در یک روز در این کشور به ثبت رسید.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی تلگراف، به دنبال شیوع گسترده کرونا در اروپا، کشور فرانسه دیروز (شنبه) بالاترین آمار مبتلایان به این ویروس را از ابتدای همه‌گیری به ثبت رساند.

بر این اساس، با اعلام ۷ هزار و ۳۷۹ فرد مبتلای جدید به ویروس کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد مبتلایان کل در فرانسه به ۲۶۷ هزار و ۷۷ نفر رسید و بالاترین میزان مبتلایان از زمان شیوع این ویروس در این کشور ثبت شد.

رکورد پیش در این کشور در تاریخ ۳۱ ماه مارس (۱۱ فروردین) با اعلام ۷ هزار و ۵۷۸ نفر مبتلای جدید در موج اول شیوع کرونا به ثبت رسیده بود.

وزیر بهداشت این کشور پیشتر بار‌ها بر تعداد بالای مبتلایان در فرانسه هشدار داده بود، به طوری که تعداد ابتلای روزانه در روز چهارشنبه را ۵ هزار و ۴۲۹ نفر و در روز پنج‌شنبه را ۶ هزار و ۱۱۱ نفر اعلام کرد.

همچنین در آمار ۲۴ ساعت گذشته تعداد جان‌باختگان جدید در فرانسه ۲۰ نفر گزارش شد تا تعداد کل جان باختگان در این کشور به ۳۰ هزار و ۵۹۶ نفر برسد.

پیش از آنکه این آمار ارائه شود «امانوئل مکرون» رئیس جمهور فرانسه در بیانیه‌ای درباره احتمال اعمال محدودیت های آمد و شد به دلیل اوج گرفتن دوباره شیوع ویروس کرونایی در این کشور هشدار داده بود.

در همین راستا مکرون گفت: «ما تمام تلاشمان را می‌کنیم که دوباره محدودیت هایی در سطح ملی اعمال نکنیم، اما اعمال برخی محدودیت ها اجتناب ناپذیر به نظر می رسد.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار