معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: عاشورای امسال نذرهای‌مان را به صورت طبخ نشده و خشک ارائه کنیم.

افسون تیزویر، معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی البرز در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز با بیان این که عاشورای امسال نذرهای‌مان را به صورت طبخ نشده و خشک ارائه کنیم، گفت: اگر می‌خواهیم حتما نذری طبخ شود از سلامت افراد دست اندرکار طبخ مطمئن شویم.

او با بیان این که حتی یک بدن درد ساده، سردرد، سرفه و حس بی حالی می تواند علامت اولیه کرونا باشد، افزود: در تمام مدت طبخ از ماسک استفاده کنیم و مراقب باشیم اگر ماسک مرطوب شد به نحو بهداشتی دفع شود.

معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی البرز با اشاره به این که حین طبخ فاصله ۱.۸ از یکدیگر را حفظ کنیم و درمحل طبخ ازدحام نکنیم، گفت: اجتماعات را به محل طبخ راه ندهیم.

او افزود: لوازم شوینده مکررا استفاده شود و مواد ضدعفونی کننده برای ضدعفونی محل و تمام ملزومات از جمله ظرف ها و مواد خریداری شده برای پخت و پز استعمال شود.

تیزویر با بیان این که نذری را بعد از بسته بندی به درب منزل کسانی که می خواهیم اکرام کنیم ببریم، گفت: به هیچ وجه درب منزل نذری دهنده اجتماع نشود.

او افزود: مقدار نذری پمته شده را کمتر کنیم و تا حد امکان بقیه مواد را به‌صورت خشک به درب منازل برسانیم که در این شرایط اقتصادی امکان صرفه جویی بیشتر فراهم باشد.

معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: برای ادای نذری مسافرت نکنیم و ظرف نذری برپایه گیاهی و حتما کاملا قابلیت بسته شدن را داشته باشد و همه دست اندرکاران ماسک استفاده کنند.

انتهای پیام/د.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.