همزمان با تاسوعای حسینی، ۲۵۰ نفر در چهارمحال و بختیاری خون خود را اهدا کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، حسین هاشمی مدیرکل انتقال خون چهارمحال و بختیاری گفت: همزمان با تاسوعای حسینی در پایگاه انتقال خون شهرستان‌های فارسان و شهرکرد بیش از ۲۵۰ نفر پذیرش و خونگیری شدند.

او افزود: در روز تاسوعای حسینی یک گروه سیار پایگاه انتقال خون استان به چلیچه فارسان اعزام شد که عزاداران حسینی ۶۸ واحد خون نذری اهدا کردند.


بیشتر بخوانید


هاشمی همچنین از اعزام یک گروه دریافت خون نذری درشهرستان بن همزمان با عاشورای حسینی خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال نیز عزاداران سیدالشهدا (ع) این شهر بیش از ۱۰۰ واحد خون اهدا کنند.

او با اشاره بـه آغاز پویش اهدای نذر خون با شعار «فرهنگ حسینی و نذر عاشقان» در ماه‌های محرم و صفر تا روز اربعین حسینی به مردم توصیه کرد: که با اهدای خون خود به نیازمندان خون از جمله بیماران تالاسمی، مبتلایان به کرونا، سرطان خون، افت پلاکت و بیماران اورژانسی کمک کنند.

هاشمی گفت: روزانه مصرف گلبول خون در استان ۵۰ واحد، پلاکت ۳۰ تا ۴۰ واحد و پلاسمای تازه ۳۰ واحد است که این میزان مصرف نیاز به همراهی اهداکنندگان مستمر دارد.

او افزود: سال گذشته ۱۷ هزار نفر در استان به پایگاه‌های انتقال خون مراجعه و اهدا خون کردند، که به دلیل شیوع کرونا حضور مردم در پایگاه‌های انتقال خون ۲۰ درصد کاهش پیدا کرده است.

هاشمی اضافه کرد: بهداشت و همچنین اصول بهداشتی مقابله با کرونا در پایگاه‌های انتقال خون رعایت می‌شود و در صورتی این اصول پیش از شروع کرونا نیز رعایت می‌شد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار