حزب حاکم ژاپن اعلام کرد در ۲۴ شهریور برای انتخاب نخست‌وزیر جدید این کشور تشکیل جلسه می‌دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسکای نیوز، حزب حاکم در ژاپن امروز (دوشنبه) از تشکیل جلسه ویژه تعیین جانشین آبه شینزو، نخست وزیر مستعفی این کشور خبر داد.

این حزب اعلام کرد که در ۱۴ سپتامبر ۲۰۲۰ (۲۴ شهریور) جلسه‌ای ویژه انتخاب نخست وزیر جدید ژاپن تشکیل خواهد شد.

آبه که باسابقه‌ترین نخست وزیر ژاپن است، روز جمعه به صورت رسمی اعلام کرد که به دلیل مشکلات ناشی از بیماری و وضع جسمی از این سمت استعفا می‌کند.

پس از استعفای آبه شینزو، رسانه‌های این کشور محتمل‌ترین گزینه برای جانشینی او را «یوشی‌هیده سوگا» یکی از نزدیک‌ترین دستیارانش معرفی کردند.

سوگا در سال ۲۰۱۲ از سوی آبه به عنوان دبیر ارشد کابینه ژاپن انتخاب شد. او همچنین در سمت سخنگوی ارشد دولت، هماهنگ‌کننده امور سیاسی و ناظر بر دیوان سالاری فعالیت داشته است.

از سوی دیگر «شیگرو ایشیبا» وزیر دفاع سابق ژاپن نیز که از منتقدان آبه است و در میان مردم محبوبیت بیشتری دارد گزینه دیگری برای سمت نخست وزیری اعلام شده است.

آبه شینزو پس از اعلام استعفای خود گفت: من واقعا متاسفم که مشکل شهروندان ربوده شده را هنوز حل و فصل نکرده‌ایم و پیمان صلح و تغییر قانون اساسی را به ثمر نرساندیم. قلبم شکست که سمت خود را بدون تکمیل کردن این مسائل ترک می‌کنم.

او تاکید کرد که تا تعیین نخست وزیر آتی امور را در دست خواهد داشت و روند امضای پیمان صلح با روسیه را حتی پس از استعفا نیز دنبال خواهد کرد.

در ابتدای ماه جاری میلادی رسانه‌های ژاپن گزارش‌هایی از وضع جسمانی این نخست وزیر منتشر کردند و به طور خاص نحوه راه رفتن او را مورد توجه قرار دادند. اما این گزارش‌ها از سوی مقامات ژاپن رد شد.

آبه شینزو در سال ۲۰۰۷، نیز به طور ناگهانی از سمت نخست وزیری استعفا کرد؛ یکی از دلایل استعفای او بیماری و ضعف عمومی اعلام شده بود. او بعد از بهبودی در سال ۲۰۰۹ به سمت خود بازگشت.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار