نخست‌وزیر اسبق لبنان ضمن اعلام حمایت جریان المستقبل از نامزدی «مصطفی ادیب» برای تشکیل دولت جدید، تاکید کرد هدف دولت باید بازسازی بیروت و تحقق اصلاحات مالی باشد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از النشره، سعد حریری، نخست وزیر اسبق لبنان در آغاز نشست مشورتی ویژه انتخاب نخست وزیر جدید در کاخ بعبدا در بیروت اعلام کرد که نامزد پیشنهادی جریان المستقبل «مصطفی ادیب» سفیر لبنان در آلمان است.

او تاکید کرد: هدف ما باید بازسازی بیروت به ویژه پس وقوع انفجار اخیر در بندر این شهر و تحقق اصلاحات مالی و اقتصادی و رسیدن به توافق با صندوق بین‌المللی پول برای حمایت جامعه جهانی از کشورمان است تا بتوانیم بر فروپاشی به وجود آمده مسلط شویم.

حریری افزود: همه فراکسیون‌های پارلمانی می‌دانند که برای رسیدن به این اهداف باید دولت متشکل از افرادی باشد که به توانمندی، پاکی و تخصص سرشناس هستند و هرچه سریعتر دولت تشکیل شود. تمامی فراکسیون‌ها اعلام کرده اند که بالاترین همکاری را برای اجرای اصلاحات خواهند داشت.

او در سخنان خود به پیشنهاد امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه اشاره کرد و گفت: مکرون با جامعه جهانی برای کمک به ایستادن لبنان بر روی خرابه‌ها و تقویت آن و به دست آمدن اصلاحات حقیقی تلاش می‌کند و همچنین طرح‌هایی با صندوق بین‌المللی پول برای کمک به لبنان دارد.

نخست وزیر اسبق لبنان افزود: آنچه در کشور رخ داد به علت نبود همکاری میان گروه‌های سیاسی است. تجربه پیشین شکست خورده است. هیچ تیم سیاسی بزرگتر از خواسته‌های مردم و نیاز مردم به ایجاد راه‌حل برای برون رفت از وضع موجود وجود ندارد.

او در پایان سخنانش تاکید کرد که خواهان تشکیل دولت متخصصان که دستاورد‌ها و موفقیت‌هایی داشته‌اند است و نه دولت تکنوکرات و در روز‌های آینده جزئیات مرحله آتی را شرح خواهد داد.

نخست وزیران سابق لبنان دیشب در پیامی اعلام کردند که در نشست مشترک خود به توافق رسیده‌اند که «مصطفی ادیب» را که سه سال مشاور نجیب میقاتی و از سال ۲۰۱۳ تاکنون سفیر لبنان در آلمان بوده را به عنوان نامزد پیشنهادی خود معرفی کنند و پیش بینی می‌کنند ادیب در کسب آرای موافق از پارلمان شانس بالایی دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار