رئیس اداره صنعت معدن و تجارت گناباد گفت: هزار و ۶۰۰ تن کالای صنعتی طی سه ماهه اول امسال از این شهرستان به کشور‌های هدف صادراتی، صادر شده است.

هادی ایزدی رئیس اداره صنعت معدن و تجارت گناباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، با اشاره به صادرات بیش از هزار و ۶۰۰ تن کالای صنعتی،گفت: این کالا‌های صنعتی به میزان هزار و ۶۰۰ تن و به ارزش تقریبی ۲۸۵ هزار دلار شامل سنگ نما، فرآورده‌های لبنی، نشاسته، زعفران و پسته بسته‌بندی شده، پودرموسیر، نمک، ظروف مقوایی، پودر‌های معدنی به هفت کشور هدف صادراتی می‌باشد که با توجه محدودیت‌های کرونا و تشدید تحریم‌ها موجب کاهش صادرات شده است.

او افزود: طرح توسعه شرکت آراء سیلیس و شرکت سفید گوشت پرند با سرمایه ۶۰۰ میلیارد ریال و اشتغال ۶۰ نفر طی چند ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید.

رئیس اداره صنعت معدن و تجارت گناباد ادامه داد: پیگیری برای اتمام ۱۳ طرح نیمه تمام صنعتی در قالب طرح مثلث اقتصادی به مبلغ ۹ هزار و هفت میلیارد ریال و اشتغال مستقیم ۹۴۲ نفر در حوزه صنعت و معدن ادامه دارد که سه واحد از این طرح ها، در هفته دولت با ۹۳ میلیارد ریال سرمایه گذاری واشتغال زایی ۴۸ نفر به بهره برداری رسید.

انتهای پیام// ح. ت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.