شالیکاران گیلانی ۹۰ درصد از شالیزارهای خود را برداشت کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، مسعود الماسی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به برداشت ۹۰ درصدی شالیزار‌های استان، گفت: ۱۶۰ هزار هکتار از شالیزار‌ها به صورت مکانیزه برداشت شده است.

او   با اشاره به ادامه برداشت برنج در شالیزار‌های بعد از چندین روز بارندگی در استان گیلان، افزود: تنها ۱۰درصد از شالیزارهای استان درو نشده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه استان گیلان دارای ۲۳۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری است، گفت: این میزان معادل ۲۱۴ هزار هکتار از اراضی این استان می‌شود.

الماسی  در ادامه با اشاره به شیوع ویروس کرونا و توصیه به شالیکاران گیلانی برای برداشت مکانیزه شالیزارها، افزود: تاکنون ۱۶۰ هزار هکتار معادل بیش از ۶۰ درصد از اراضی شالیزاری گیلان به صورت مکانیزه برداشت شده است.

او  با بیان اینکه بارش باران و سرمای هوای در ابتدای فصل زراعی و همچنین بارش‌های اخیر سبب شده تا در مقایسه با پارسال در زمینه کاشت و برداشت عقب باشیم، گفت: پارسال  در این مدت ۹۷ درصد شالیزار‌های گیلان برداشت شده بود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان همچنین به موضوع بارش‌های اخیر و خسارت به شالیزار‌های گیلان نیز اشاره و تصریح کرد: بیش از ۱۴۰ هزار هکتار از اراضی شالیزاری استان گیلان در بارش‌های اخیر دچار خسارت، ورش و خوابیدگی شده‌اند.

 

انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.