نماینده مردم سرپل ذهاب، قصرشیرین و گیلانغرب در مجلس گفت : با توجه به کمبود بودجه در نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور از اصلاح قانون نهاد کتابخانه‌ها حمایت می‌کنم.

کمبود بودجه در نهاد کتابخانه‌های عمومی کشوربه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جواناز کرمانشاه؛ شهریار حیدری نماینده مردم سرپل ذهاب، قصرشیرین و گیلانغرب در مجلس در خصوص حمایت از افزایش بودجه نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و رسیدگی به مسائل پیش روی کتابخانه‌های عمومی قول مساعد داد و گفت : با توجه به کمبود بودجه در نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و اهمیت موضوع توسعه کتاب و کتابخوانی در صحن مجلس از اصلاح قانون نهاد کتابخانه‌ها حمایت و تمام قد از کتابخانه‌های عمومی دفاع می‌کنیم و در این خصوص با مجمع نمایندگان استان رایزنی لازم را انجام می‌دهیم.

او با بیان اینکه فرهنگ کتابخوانی در کشور ضعیف است و باید در این راه تلاشی مضاعف صورت بگیرد گفت : اگر مشکل فرهنگی نداشته باشیم تمام مشکلات حل خواهد شد و این جز با کتابخوانی و آگاهی بخشی میسر نخواهد شد.

او افزود: در همین راستا ساختمان کتابخانه‌های عمومی شهرستان سرپل ذهاب و قصرشیرین که به علت زلزله سال ۹۶ آسیب دیده بود و در دست مقاوم سازی هستند به اتمام می‌رسانیم.

عضو مجمع نمایندگان کرمانشاه افزود: هیچ منبع اطلاع رسانی مانند فضای مجازی و این قبیل منابع در دنیا نمی‌توانند جای کتاب و کتابخانه را بگیرند لذا گسترش کتابخانه‌ها نشانه توسعه یافتگی است.

حیدری ضمن تأکید بر لزوم اهتمام بیشتر شهرداران به پرداخت سهم نیم درصد کتابخانه‌ها ادامه داد: با شهرداران سه شهرستان سرپل ذهاب، قصرشیرین و گیلانغرب رایزنی لازم را انجام می‌دهیم، شهرداران باید سهم نیم درصد را به موقع پرداخت کنند.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.