زهرا ابراهیمی گفت:سیستان و بلوچستان در صدر جدول زنان سرپرست خانوار در میان استان‌های کشور قرار دارد .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، زهرا ابراهیمی مدیرکل امور بانوان استانداری سیستان و بلوچستان  در نشست هیات اندیشه‌ورزان سیستان و بلوچستان گفت:سیستان و بلوچستان در صدر جدول زنان سرپرست خانوار در میان استان‌های کشور قرار دارد و باید مسائل مربوط به این زنان از دغدغه‌های اجتماعی تلقی شوند و مبتنی بر پژوهش، سیاست هایی در جهت تسهیل و بهبود وضعیت‌شان اتخاذ و اجرا شود.

او اظهار داشت: مسائل حوزه زنان و خانواده به بازخوانی و تحلیل هر چه بیشتر نیازمند است و این حلقه های فکری می تواند فرصتی خوب برای بررسی هرچه بیشتر این موضوع باشد.

او  با ارائه شرحی از شاخص های حوزه زنان و خانواده مبتنی بر سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده گفت: عمده مشکلات زنان سرپرست خانوار، عدم خودکفایی در حوزه اقتصادی است و از این رو در تلاشیم با اجرای تاب آوری اجتماعی، اقتصادی و آموزشی، ترسیم و تدوین برنامه های میان مدت و کوتاه مدت برای این بانوان زیر ساخت توسعه اقتصادی فراهم کنیم.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان سند ارتقای وضعیت زنان استان را یک اتفاق نیک دانست و افزود: این سند علاوه بر اینکه باید معیاری برای برنامه ریزی مسائل مربوط به زنان و خانواده از سوی دستگاه های اجرایی باشد، می تواند دایره المعارف خوبی برای جامعه شناسان و پژوهشگران در حوزه زنان باشد و در نهایت حاصل این پژوهش ها تبدیل به سیاست های اجرایی موفق در این حوزه شود.

محمد میهنی مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری نیز در این نشست با بیان اینکه مسائل و آسیب های اجتماعی زنان واقعیت انکار ناپذیر اجتماعی است که باید متناسب با سواد، جایگاه، نگرش، فکر و بینش افراد بومی‌سازی شود، بیان کرد: تصمیم سازی، سیاست گذاری و برنامه ریزی اجتماعی بر اساس اقتضائات استان یکی از اهداف هیات اندیشه‌ورز است.

اندیشه‌ورزان هیاتی متشکل از مدیرکل امور اجتماعی و تعدادی از جامعه شناسان و به دبیری امان‌الله تمنده‌رو کارشناس امور اجتماعی و ارتباطات است که در حوزه مسائل اجتماعی به طرح و بررسی و ارایه راهکار می پردازند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار