بسیاری از رشته‌های المپیکی اردو‌های خود را برای آماده سازی جهت المپیک آغاز کرده اند، اما هنوز خبری از اردوی وزنه برداران نیست.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، وزنه‌برداری یکی از اولین رشته‌هایی بود که ابتدای سال جاری مجوز آغاز فعالیت خود را پس از شیوع ویروس کرونا دریافت کرد. با این حال نه خبری از آغاز اردو‌های تیم ملی شده و نه صحبتی از دور جدید لیگ به‌میان آمده است.

تاریخ رقابت‌های جدید گزینشی المپیک همچنان از سوی فدراسیون جهانی وزنه برداری (IWF) اعلام نشده و شاید همین موضوع دلیلی باشد تا خبری از تشکیل اردو ملی‌پوشان نشود. طبق پیشبینی‌ها، اواخر سال ۹۹ اولین دور جدید رقابت‌های گزینشی المپیک ازسرگرفته می‌شود و طبق ادعای سرمربی تیم‌ملی، تمامی ملی‌پوشان به‌جز کیانوش رستمی، برنامه‌های تمرینی خود را در این مدت با او هماهنگ کرده‌اند.


بیشتر بخوانید 


در بین ملی‌پوشان وزنه برداری ایران، علی هاشمی، علی داودی، کیانوش رستمی، سهراب مرادی و حتی نفراتی مثل رضا بیرالوند، شانس المپیکی شدن دارند و باید دید درصورت آغاز رقابت‌های گزینشی، کدام یک از این نفرات، ترکیب ۲ نفره اعزامی به توکیو را تشکیل می‌دهند. هرچند که طبق رنکینگ فعلی فدراسیون جهانی، علی داودی در فوق‌سنگین و علی هاشمی در ۱۰۹ کیلوگرم، با قرارگرفتن در جمع ۸ نفر برتر دسته خود، اوضاع بهتری نسبت به دیگر ملی‌پوشان  ایرانی دارند.

رشته های المپیکی زیادی از جمله کاراته، تکواندو، تیراندازی و ... با دریافت مجوزهای لازم از سوی ستاد مقابله با کرونا در ورزش اردوی تیم‌های ملی خود را آغاز کرده اند و باید دید بالاخره این اتفاق برای  پولادمردان چه زمانی رخ می‌دهد. از آخرین اردوی تیم ملی وزنه برداری بیش از ۶ ماه می‌گذرد. هر از گاهی یکی از ملی پوشان وزنه برداری کشورمان از نبود اردو گلایه می کند و این موضوع می تواند زنگ خطری جدی برای یکی از رشته های پرمدال ایران در ادوار مختلف المپیک باشد.

اما اوضاع وزنه‌برداری در مقایسه با دیگر رشته‌ها و لیگ‌های ورزشی کشور خودمان نیز تاحدودی متفاوت است. در حالی‌که مسئولان برخی رشته‌ها مثل کشتی و تکواندو، طی ماه‌های اخیر تمام توان خود را برای دریافت مجوز جهت آغاز لیگ انجام داده‌اند، اما خبری از لیگ وزنه‌برداری هم نیست. وزنه‌برداری قطعا نسبت به رشته‌هایی مثل والیبال، کشتی، تکواندو و ...، برای رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی، شرایط ساده‌تری را نیاز دارد، اما هنوزخبری از آغاز دور جدید لیگ هم نشده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار