رئیس اداره سلامت اداره کل آموزش‌و‌پرورش هرمزگان گفت: آموزش حضوری یا غیر حضوری (مجازی) دانش آموزان هرمزگانی در سال تحصیلی جدید به شرایط شیوع ویروس کرونا و تصمیم هفتگی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا بستگی دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، لیلا اسماعیلی، رئیس اداره سلامت اداره کل آموزش‌و‌پرورش هرمزگان گفت: سال تحصیلی جدید از روز شنبه ۱۵ شهریورماه به صورت رسمی آغاز می‌شود و قرار است در پایان هر هفته دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان وضعیت هر شهرستان را از نظر شیوع کرونا (قرمز، زرد و سفید) اعلام کند تا درباره نحوه برگزاری کلاس‌های درس به صورت حضوری، نیمه‌حضوری و غیرحضوری (مجازی) تصمیم گیری شود.

اسماعیلی با بیان اینکه رعایت شیوه نامه‌های اعلام‌شده از سوی وزارت آموزش‌ و پرورش در همه مدارس استان هرمزگان الزامی است، افزود:مواد شوینده و بهداشتی به اندازه کافی در اختیار مدارس استان قرار گرفته است.

او با تاکید بر اینکه خانواده‌ها حتما دانش آموزان را با ماسک به مدرسه بفرستند، گفت: در مدارس نیز تعدادی ماسک برای دانش آموزان تدارک دیده شده است.

رئیس اداره سلامت اداره کل آموزش‌ و‌ پرورش هرمزگان افزود: در مدارس دو نوبته نیز به منظور رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و ضدعفونی کلاس‌های درس، کلاس‌های نوبت صبح نیم‌ساعت زودتر به پایان می‌رسد و کلاس‌های نوبت عصر هم نیم ساعت دیرتر آغاز خواهد شد.


بیشتر بخوانید


بر اساس اعلام وزارت آموزش و پرورش و با توجه به شیوع ویروس کرونا در وضعیت سفید، دانش آموزان به صورت حضوری در کلاس‌های درس شرکت خواهند کرد و برنامه‌های تلویزیونی و شبکه شاد به عنوان آموزش مکمل به دانش آموزان کمک می‌کند.

در وضعیت زرد ۵۰ درصد آموزش به صورت حضوری و ۵۰ درصد دیگر به صورت مجازی خواهد بود.

البته حضور دانش آموزان در کلاس‌های درس به صورت زوج و فرد و یا در دو شیفت صبح و عصر برنامه ریزی می‌شود.

در وضعیت قرمز همه کلاس‌های درس دانش آموزان به صورت غیرحضوری و در سامانه شاد یا فضای مجازی برگزار خواهد شد.

میزان ساعات حضور دانش آموزان پایه اول ابتدایی در کلاس مجازی ۲۵ دقیقه، پایه دوم تا ششم ابتدایی ۳۰ دقیقه و دوره‌های متوسطه اول و دوم نیز ۳۵ دقیقه خواهد بود.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
هادی رحیمی
۱۴:۲۱ ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
چرا از ما شهریه میگیرن رفتیم اموزش و پرورش گفتن مدرسه هزینه داره